Zijn moonboots waterdicht en geschikt voor uren in de sneeuw en regen?

Ik wil nieuwe snowboots. Nu moet ik kiezen tussen moonboots en snowboots met een rubberen neus. Die laatste laten geen water door, dus worden je voeten niet nat. Maar ze voelen niet warm aan mijn voeten. De moonboots voelen heerlijk warm, maar de gehele laars is van stof en schuim. Het lijkt me dat dit water door zal laten als je in de sneeuw loopt of als het gaat regenen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
4.7K

Het beste antwoord

Dat zouden ze moeten zijn natuurlijk maar je hebt ook kaf onder het koren. Dus kijk of de goedkope exemplaren dat ook wel doen.

" Moonboots zijn gemaakt van lichtgewicht materialen, zijn waterdicht en superwarm! In theorie zouden ze je voeten warm moeten houden tot wel - 35° C. "

http://snowbootsmoonboots.nl/moonboots/

Overigens zijn moonboots eigenlijk alleen de laarzen die door een bepaalde Italiaan (Zanatta) zijn gemaakt/gefabriceerd. Hij heeft die naam gedeponeerd. Alle andere fabrikanten zouden het woord snowboots moeten gebruiken.

Dus laat je even goed informeren wat nu het verschil is bij jouw winkel maar ze zouden beiden waterdicht moeten zijn. Verder: lange afstanden lopen op die dingen zou ik niet doen, lijkt me niet goed voor je voeten. http://www.snowboots.nl/