Waar kan ik handschoenen kopen die echt goed zijn?

Welke handschoenen ik ook aantrek, bij -10 komt de kou er gewoon doorheen. Waar koop ik nou echt goede handschoenen en aan welke prijs moet ik dan denken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (6)

Probeer het bij een motordealer/shop.

Heb geen idee wat ze kosten, maar ze hebben zeker goede handschoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kun je twee paar handschoenen aantrekken.Een paar dunnere vingerhandschoenen en dikke wanten erover heen.Helpt echt veel beter door de lucht die ertussen zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanten houden je handen beter warm dan handschoenen doordat je vingers meer bewegingsvrijheid hebben en in contact met elkaar komen. Juist daardoor zijn wanten weer niet handig.
Goeie handschoenen kun je kopen bij motor-speciaal zaken en bergsportzaken. Ik denk dat je er toch minstens 60 euro voor moet reserveren maar je hebt dan wel een paar goede handschoenen waar je jaren plezier van hebt. Dus per saldo zijn ze goedkoper dan de minder goede handschoenen want die gaan een seizoen mee en houden je handen minder goed warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit heel goede handschoenen gekocht in een sportwinkel die was gespecialiseerd in wintersportartikelen.

Die handschoenen hebben een dunne binnenhandschoen die echt helemaal niets voorstelt, en daaromheen een dikke buitenhandschoen. Hoewel die binnenhandschoen niets lijkt te doen, geeft het samenspel toch veel meer warmte.

Wat ook erg helpt, is dat deze handschoenen een soepel gedeelte hebben dat tot ver over de pols reikt.

Verder zijn ze soepel genoeg om de skistokken te kunnen hanteren. Dat betekent dat je er ook mee kunt fietsen en schakelen.

Korte versie van dit lange antwoord is dus:
Ga naar een wintersportartikelenwinkel.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Heb ik ook gedaan voor op de scooter, -15 wordt het dan al snel met die snelheden icm de buiten temperatuur rond ehtvriespunt. Ik heb de afgelopen 3 winters weinig last van de kou gehad.
Deze handschoen heeft een binnenvoering die uitwasbaar is.
Koop evt. electrisch verwarmde handschoenen:
http://www.shopwiki.nl/elektrisch+verwarmde+handschoenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De handschoenen van Uggs zijn gegarandeerd warm. (wel duur geintje, rond de 100 euro)