Mijn dochter heeft een jaar geleden gaatjes geprikt in haar oren. Ze wil haar oorbellen soms weleens uit. Mag dit?

Het is toch zo dat de gaatjes in de oren weer dichtgaan als je de oorbellen uitdoet? Wanneer deze pas geprikt zijn dus? Welke tijd moet verstreken zijn wanneer je dit veilig kunt doen en je de oorbellen b.v. een dagje uit kunt laten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (7)

Ik moest na het prikken van mijn gaatjes 6 weken de oorbellen inhouden. Daarna mocht ik ze verwisselen of zelfs uitlaten.
Dus na een jaar mag dit zeker wel...
Ik heb zeker 6 jaar lang oorbellen gedragen. Maar de laatste 4 jaar eigenlijk helemaal niet meer. Maar ik heb nog steeds gaatjes in mijn oren. En ik heb er ook geen problemen mee om nu nog oorbellen in te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ff wat op google zitten snuffelen voor je. Na 6 weken is het veilig om een paar dagen zonder oorbellen in te lopen. Maar doe het niet te lang. Ze kunnen namelijk altijd weer dicht groeien. Dus na een paar dagen gewoon weer eventjes er een oorbel insteken om te zorgen dat ze open blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het al een jaar geleden is kan ze ze gerust wel eens uitdoen hoor.
Tegen mij is destijds gezegt dat ik ze 6 weken niet uit mocht doen i.v.m. de kans op dichtgroeien.
Maar na een jaar groeien ze niet zo snel meer dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk!
Ik heb ook gaatjes in mijn oren, maar heb meer niet dan wel oorbellen in.
Volgens mij moet je als de gaatjes net gemaakt zijn een paar weken of zo met die speciale ringen in blijven zitten, en die af en toe draaien. Maar een jaar is wel héél erg lang :-)
Ze kan ze gerust uit doen, want haar gaatjes zullen nu echt niet meer dichtgroeien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry hoor voor dit vierde en hetzelfde antwoord.
Maar toen ik er aan begon had er nog niemand geantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dagje kan je dochter ze zeker uit laten. Zes tot acht weken staat ervoor. Dat is dat je dan je zweerknopjes in moet laten. Hierna mag je ze wisselen met andere oorbellen. Gebruik hiervoor wel Sterelion, dat is een van de beste ontsmetters. Laat nu nog niet twee maanden haar oorbellen uit, want dan is er nog teveel kans op dichtgroeien. Maar een dag moet zeker lukken.

Veel plezier met proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaatjes in de oren blijven heeeeeeel lang open al helemaal als ze ze al een jaar in heeft.
ik heb ook gaatjes maar mischien maar 1x per jaar ofzo een keer oorbellen in
14 jaar geleden
De tijd is er wel dat ze haar oorbellen gewoon een dagje of wat langer uit kan laten.
Het ligt ook aan de persoon zelf. Bij sommige personen groeien de gaatjes snel dicht en bij anderen groeien ze langzaam dicht. Ik zelf kan wel een 1 jaar zonder oorbellen en hou mijn gaatjes nog steeds open. Maar bij sommigen zijn de gaatjes na 1 maand al weer dicht gegroeit. Dus mocht ze ze uit doen voor een langere poos let er dan wel op dat ze niet dicht groeien. Dit kunt u controleren door af en toe het pinnetje van de oorbel er in en er uit te doen om te controleren of de gaatjes nog open zijn.