Hoe kan ik mijn schoenen vergroten? Ze zijn me net een half maatje te klein.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Antwoorden (5)

De schoenmaker kan ze soms in een bepaalde richting iets oprekken. Ik weet niet of dat kan met een halve maat, hangt denk ik van het materiaal af en van de richting waarin wat opgerekt moet worden, maar ik weet dat als een schoen iets te smal of iets te klein is, daar soms wel iets aan gedaan kan worden op die manier. Vraag er gewoon eens naar, zij weten wat er mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn hier allerlei huis-, tuin- en keukenmaniertjes voor maar ik zou gewoon naar de schoenmaker gaan. Die kan je precies vertellen hoeveel je je schoenen op kunt rekken. Dit hangt een beetje af van het materiaal van de schoenen. Kost over het algemeen minder dan E10,-.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit ergens een filmpje gezien van iemand die dat met water deed. Je doet plastic zakjes in je schoen, vult deze met water en legt je schoenen dan in de vriezer. Als het water bevriest zet het uit en zo rek je de schoen op. Volgens mij werkt het oprekken sowieso alleen bij leer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ander oud trucje wat vroeger veel werd gedaan, was om voor een paar nachten je schoenen vol te proppen met natte kranten (als ze gedroogd zijn wel eruit halen en opnieuw nat maken). Opa en oma zworen erbij. Of het daadwerkelijk heeft geholpen, weet ik niet, maar je zou het kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat deden wij vroeger thuis ook weleens. Het helpt wel maar volgens mij geen halve maat. Je moet dan ook wel opletten dat je het papier niet te nat maakt want dan worden je schoenen lelijk en kan de binnenkant gaan afgeven.
Het lukt niet met alle schoenen ik heb veel laten rekken bij een schoenenmaker maar met weinig succes.