Bestaan er sandalen met een goed voetbed (zoals in sportschoenen)? Doordat ik platvoeten heb krijg ik zelfs pijnlijke voeten van mijn Ecco-sandalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat bij een podoloog steunzolen aanmeten. Dan kan je bijna alle schoenen dragen en is het voetbed altijd goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Podoloog, ben ik zelf 2x nr toegeweest en ik heb er zelf geen goede ervaringen mee. Ligt mssn ook aan welke podo je hebt, of kiest..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet ook naar een podotherapeut!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je steunzolen krijgt aangemeten dan kun je juist niet bijna alle schoenen dragen mobie1980, vaak zul je op zoek moeten naar schoenen met een uitneembaar voetbed en zeker wanneer je op zoek bent naar sandalen wordt dat nog een aardige zoektocht. Ze zijn er wel maar liggen zeker niet voor het oprapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou Iggy, bij Van Haren.
IS toch een redelijke bekende winkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger heb ik steunzolen laten aanmeten. Ik heb ze maar heel kort gedragen omdat het veel pijn deed aan mijn voeten. Mogelijk zin de steunzolen in de jaren beter geworden. Ik zal ze toch weer nodig hebben. Helaas. Ik dacht alleen dat je steunzolen niet goed in sandalen kan doen. Wie weet lukt dat toch. Bedankt voor de vele (!) tips.

Antwoorden (5)

Ik heb zelf ook slechte voeten, sinds 2 jr draag ik Meindl's, en dat is echt een verademing voor je voeten! Goede ondersteuning op de juiste plek. Je betaald er ff wat voor, mijn wandelschoenen waren bijna 200 euro, maar je houd het hier echt op uit! Ik weet alleen niet of ze ook sandalen hebben van dit merk. Ik zou eens een goede outdoor winkel bezoeken als ik jou was! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan goed.
Maar ik heb mijn Meindl's na een paar wandelingen weggegeven......
Ik heb smalle hielen en kreeg er voortdurend blaren in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb smalle voeten en krijg ook snel blaren. Lastig, maar ik ga op zoek. Bedankt voor de tip.
Je zou Wolky's kunnen proberen. Een vriendin van me heeft een periode alleen daarop kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee waarom je een min krijgt maar ik loop ook op wolky's en in mijn gewone schoenen draag ik aparte zolen. In de wolky's hoeft dat niet, wolky's staan er ook om bekend dat ze bij heel veel voetproblemen de oplossing zijn. Plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wolky's zijn fijn voor mensen met wat bredere voeten. Maar niet voor iedereen.
Ik heb hele smalle voeten en kan niets met Wolky's...........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die min is trouwens niet van mij.
Ik ken mensen die dol zijn op Wolky's .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momo, daarom staat er ook proberen.... hoe kan iemand daar nu een min voor geven? Geen enkel schoenmerk is voor iedereen goed toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle,
er waart een minnaar rond.
Ik constateer de laatste tijd weer vaker rare en ongemotiveerde minnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tip.
Birkenstocks. Je moet wel bij dit soort schoenen exact de goede maat hebben want als het voetbed niet goed zit dan kunnen de schoenen echt pijn gaan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ACG Nike sandalen en Nike sandalen gekocht bij Coach.
Heb soms ook last van schoenen maar deze lopen voor mij lekker.
ACG ook makkelijk met klitteband.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die bestaan.

Ik heb een paar sandalen van Vitaform.
Een degelijk Duits merk.
Niet het hipste wat je kan hebben, maar met een prima voetbed!
Ik kocht ze in een "oudere-dames-winkel" in Roermond, in de uitverkoop, maar ze hebben ook een online webshop, zie ik nu. Lederen bovenwerk en degelijk.
http://www.vitaform-schuhfabrik.de/store/themes/kategorie/index.php?kategorieid=11
In het begin was het wat wennen, maar ik heb ook behoorlijke platvoeten en nu loop ik er heerlijk op.
Ik ga daar vast weer eens bestellen!

Waar het om gaat, is niet alleen het voetbed, maar ook dat je de sandalen kan verstellen op verschillende plaatsen, zowel om de voet, als om de hiel.

Bij Bristol verkopen ze wandelsandalen.
De mijne zijn nog van het merk "Bizzy" of 2-Bizzy.

Nu hebben ze deze:
SPORTIEVE DAMESSANDAAL VAN FOR EXCELLENCE
http://www.bristol.nl/nld/dames/schoenen/sandalen/for-excellence-sandaal-zwart-10188490-00.html

Vorige week heb ik bij de Decathlon een paar sandalen gekocht van het merk "Quechua".
[[Ik kocht ze omdat ze paars waren…]]
Zien er leuk en sportief uit en lopen prima.
http://www.decathlon.nl/NL/sandalen-dames-11559814/

Toegevoegd na 13 minuten:
Overigens:
Het laten aanmeten van zolen, door een goede podotherapeut is ook een prima idee.

Ik heb dat ook gedaan.
En mijn sandalen van Vitaform (twee paar) hebben uitneembare zolen, die je dan kan vervangen door de op maat gemaakte zolen van de podotherapeut.
Kijk even in je verzekering of en wat die vergoeden.

Bij schoenwinkel Van Haren hebben ze een merk, "Medicus" met sandalen in verschillende breedtematen en vaak ook met uitneembare zolen (die je dus kan vervangen) .
http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-dames/home-dames-schoenen.cat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je tips. Ik had het eigenlijk al een beetje opgegeven. Binnenkort ga ik zeker op zoek. Fijn om te horen dat je steunzolen wel in sommige sandalen kan doen. Helaas worden de steunzolen niet vergoed door mijn verzekering. Weet jij hoe duur ze ongeveer zijn?