Klein sieraadje gevonden in de tuin, wat zou het kunnen zijn?

Er zit geen gaatje in, dus is het geen knoop. Er steekt een heel klein puntje ijzer uit, zou het van een doek of een hoedenspeld kunnen zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een klein eikeltje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Het lijkt mij (een onderdeel van) een tafelkleed verzwaarder . Meestal aan een soort knijpertje .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan natuurlijk zijn dat er oorspronkelijk meer aan zo'n knijper hingen als een soort trosje . De vind lokatie past hier in ieder geval wél bij. Of uit een kunst bloemstuk waar het met ijzerdraadje in geprikt zat
misschien is het een gedeelte, het grootste, van een bedel ? van een bedelarmband.
of anders van een oorhanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat heeft het voor afmeting? weet je ook het materiaal?
kan ook namelijk een 18 19de eeuws hangertje zijn,replica van de romeinse eikel hangers,namelijk in de 18de eeuw werd het een trent om het romeins na te bootsen,qua sieraden,en glazen flesjes

gr