Ik heb een gevoelige huid, na het scheren van mijn gezicht krijg ik gauw bultjes. Hoe voorkom ik dit ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt niet of je droog of nat scheert.

Het beste antwoord

Veel mensen hebben hier last van. Zat toevallig net even te zoeken en toen kwam ik op deze site:
http://www.pfbvanish.nl/index.html
Dit is een middeltje wat goed schijnt te helpen bij irritatie na het scheren. Is ook te koop bij de DA staat op de site.
Ik kan je helaas niet zeggen of het werkt maar veel mensen die het gebruiken zijn er positief over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Door scheerschuim voor gevoelige huid te gebruiken, en na het scheren after shave balsem op je gezicht te smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het raadzaam om een dermatoloog te raadplegen............
Van hieruit is niet te beoordelen wat jouw huidprobleem is.
14 jaar geleden
Als jij je nat scheert gebruik dan scheerschuim voor een gevoelige huid en daarna inwrijven met b.v. baby olie
even laten intrekken en dan kun je er een luchtje op doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je elektrisch scheert, ligt dit vaak aan het scheerblad. Deze dient dan regelmatiger schoon gemaakt te worden. Wanneer de klachten blijven wil ik je aanraden 'nat' te gaan scheren.

Ikzelf heb een dunne huid. Niet echt geschikt om nat te scheren, dacht ik. Voor mij was dit wel de oplossing!
Gebruik een scheergel en een goed mesje.
Een babyhuidje zal het resultaat zijn.

En ohja, probeer eens een aluinblokje. Daar wordt je huid ook wat steviger van en handig wanneer je je verwond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké ik scheer mijn gezicht niet (godzijdank is dit niet nodig), maar dit doe ik tegenwoordig als ik mijn benen scheer (en daarvoor kreeg ik ook bultjes):
Probeer eens wat haarconditioner op te doen vóór het scheren en laat dat een minuut intrekken. Daarna doe je je scheerschuim er gewoon overheen.
Na het scheren je gezicht insmeren met purol zalf (klein rond wit blikje, te koop bij elke drogist), dat voorkomt irritatie.
Dat spul helpt overal tegen!

Wat ook misschien goed is om te weten:
Ben je niet allergisch voor (één van de bastanddelen van) je scheerschuim?
Probeer eens een ander merk, en dan de sensitive variant, en praat eens met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je nat scheert is het van belang dat je een mesje van goede kwaliteit gebruikt en dat regelmatig vernieuwd,na het scheren met zo heet mogelijk water de resten van scheerschuim of gel wegwassen ,en altijd het zelfde systeem gebruiken,en vooral niet te hard duwen ,en eerst met de haargroeirichting mee scheren,eventueel kun je een tweede scheergang maken tegen de haargroeirichting in om een gladder resultaat te krijgen.
Vaak zijn dit soort problemen mede een kwestie van gewenning. Electrisch scheren geeft vaker dit soort problemen als natscheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na het scheren insmeren met sudo creme,werkt echt.Ik gebruik het ook altijd na het scheren op andere plekken dan wel maar het voorkomt de roodheid en de bultjes.het is gewoon te koop in de supermarkt en of drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje Uiercreme smeren. Helpt echt. Niet schrikken van het beetje prikken. Dat is de anti bacteriele werking. Uiercreme is trouwens altijd handig bij wondjes of bijv droge plekjes.. En volgnes mij is het ook nog een hele goedkope oplossing. Is al te koop bij HEMA