Ik heb een bult op mijn wreef. dat geeft een trekkerig en pijnlijk gevoel. wat kan ik hier aan doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Hier op GV is niemand die je bult op je wreef kan beoordelen! Wil je dan ook aanraden om dit door een arts te laten beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan natuurlijk van alles zijn, als je de wreef van de voet bedoelt kan het natuurlij zomaar een wrat, een eksteroog of likdoorn of zoiets zijn.

Als je al zeker weet dat je met een likdoorn of zo te maken hebt dan zijn daar goede zalfjes voor verkrijgbaar (misschien alleen op recept, dat weet ik niet uit mijn hoofd), maar als je twijfelt wat er aan de hand is komt al gauw het enige juiste antwoord om de hoek kijken en dat is dat je de expert (huisarts) zult moeten raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het Ganglion, ik heb dat ook, maar dat zal je huisarts moeten vaststellen.
Het is in iedergeval niet iets ernstigs, hooguit lastig en soms pijnlijk.
Kan wel wat aan gedaan worden zie onderstaande link, alhoewel de punctie's en injectie's bij mij niet geholpen hebben. Vind het een te klein probleem om me ze operatief te laten weghalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Navraag doen bij je huisarts is 1, waarschijnlijk wordt je dan doorgestuurd naar een podotherapeut.
Die zijn gespcialiseerd in voeten.
Kan veel diverse oorzaken hebben, verkeerde schoenen, scheef groeiende botten, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan een pees irritatie zijn.
Het is mogelijk dat je schoen knelt op je wreef, b.v. bij instappers.
Laat het even zien bij je arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan komen doordat je verkeerd schoeisel draagt.
Mijn zusje heeft dat ook gehad. Zij moest toen steunzooltjes in de schoenen doen waar je wel even aan moet wennnen maar het helpt, en daar gaat het om.
Deze zijn bij de schoenmaker of in de betere schoenwinkel te verkrijgen. Een bezoek aan de huisarts is misschien ook niet verkeerd omdat we op GV natuurlijk niet kunnen beoordelen hoe het eruit ziet.