Is het normaal dat een nieuwe horloge pijn doet aan de pols? Laat rode plekken achter etc. Is dit een kwestie van wennen of iets anders?

Ik heb dus een nieuwe horloge gekocht, een Casio G-shock. Ik draag nooit een horloge en wil er al een tijdje een hebben omdat het handig is en er wel stoer uitziet.

De eerste dag deed ie al best pijn aan mijn pols, laat rode plekken achter en afdrukken van het bandje. Ik heb het horloge in verschillende standen gedragen, strak zodat ie tegen de huid zit en niet heen en weer beweegt, en losjes zodat ie niet in m'n huid drukt. Allebei de manieren blijf ik rode plekken en schrammetjes krijgen op mijn pols en dit is best vervelend. Heb hem nu al 3 dagen gedragen en nog doet het pijn en laat elke dag weer rode plekken achter.

Ik ben niet stevig gebouwd, heb dus ook dunne polsen. Je ziet aan de bovenkant van mijn pols dus ook een stukje bot, waar die ook een rode plek achterlaat. Het horloge sluit dus sowieso niet perfect om mijn pols heen.

Heb ik gewoon polsen die niet gemaakt zijn om horloges te dragen? Het is een silicone/rubbere band, maar vooral de sluiting duwt tegen m'n huid aan en laat dus plekken achter. Zou ik wel horloges kunnen dragen met een andere band? Of moet mijn pols wennen aan dit horloge en is het over een week over?

Het is een super mooi horloge die ik echt zou willen houden, het bandje is niet te vervangen met ander materiaal.
Graag zou ik reacties willen krijgen of andere mensen dit ook hebben, of dat het gewoon een kwestie van wennen is aangezien ik nooit eerder horloges heb gedragen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
10.4K

Het beste antwoord

Ik vraag me af of je niet allergisch bent voor het materiaal in de band. Dat kan je waarschijnlijk wel laten testen - misschien kan je huisarts je hier informatie over geven.

Ik heb ooit eens een duikhorloge gehad met een band van materiaal wat iets bevatte waar ik blijkbaar allergisch voor was. Na even dragen werd mijn pols altijd rood onder de band, en het jeukte verschrikkelijk. Daar heb ik een andere band aan kunnen zetten, en toen was het probleem voorbij.
Maar dat kan jij dus niet met je Casio...

Als het allergie is dan hoop ik dat je er met gewenning vanaf kunt komen, maar zo niet is er misschien een mogelijkheid de band aan de binnenkant met iets te "bekleden" waardoor het materiaal geen direct contact meer maakt met je huid.

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het wel een allergie is dan kan je beter stoppen met het dragen, want het wordt steeds erger op den duur. Het kan zo erg worden dat je bij een korte aanraking al een allergische reactie krijgt. Zo kon ik vroeger een paar dagen een horloge, ring, ketting, oorbel of wat dan ook dragen. Nu heb ik bijv met oorbellen dat als ik het in het gaatje doe, en er na 1 minuut er weer uit haal dan heb ik de volgende dag een dik jeukend oor.
Ook met het dragen van een riem, als de gesp tegen mijn buik aan komt, dan heb ik 's avonds uitslag op mijn buik. Of een knoop van een broek, ik plak er meestal zo'n stoffen pleister op om te voorkomen dat ik uitslag krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik draag hem nu 2 weken, en heb nog steeds een klein beetje last van rode plekken eronder. Ik ga nog even door met hem te dragen voor een aantal weken en als het dan nog steeds voorkomt dan zal ik hem bekleden met iets zoals jij hebt aangegeven. Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (6)

Nee, zet hem wat groter.
"Heb ik al gedaan!"
Nog groter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk de hele dag met mijn handen, als dit horloge dan telkens op en neer alle kanten opschuift schuurt ie de hele dag langs m'n huid. lijkt me niet al te fijn.
'Kattebelletje's' idee van bekleden bracht mij in herinnering dat ik ook eens zo'n allergische reactie van een horloge had.Ik heb toen de hele onderkant van het horloge en de binnenkant van de band beplakt met leukoplast en dat hielp geweldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben allergisch voor RVS. Bij horloges krijg ik knalrode plekken op de plaats van de onderkant van het klokje, en bij het gespje van de sluiting.

Oplossing. Men neme blanke nagellak en smeert daarmee de delen in die tegen de huid zitten, probleem opgelost.
11 jaar geleden
De meeste Casio's hebben een RVS band, als dat in jouw geval ook zo is kan je huis een allergische reactie geven op de band.
Ikzelf draag al jaren 24/7 een RVS Casio G Shock. Ik vind het het prettigst als ie vrij los hangt. Als ik mijn pols naar beneden laat hangen en dan draai zodat het horloge richting je elleboog gaat zit er zo'n 8 cm verschil tussen, dit om aan te geven hoe los die hangt. Misschien kun je dit ook proberen. Ik kan de Casio ook - met een zetje dan - 360 - rondom draaien. Toch heb ik zo het minste 'last' van de Casio.
11 jaar geleden
Ik heb ook een g-shock. Had in het begin ook last van afdruk op mijn polsen. Is gewoon een kwestie van wennen. Had er na een tijd geen last mee van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik draag al twintig + jaar hetzelfde horloge. Heb er normaal nooit last van. Maar soms op hele warme dagen heb ik er wél last van. Dit zou in dit tropisch landje bij jou het geval kunnen zijn ;-))
Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Draag hem een week lang om de dag.
Is te proberen.