Hoe houd ik mijn Croc laarzen mooi?

Ik heb een paar laarzen van Crocs (Berryessa Buckle) gekocht, maar hoe onderhoud ik deze? Als ze vies worden ect. hoe maak ik ze weer mooi schoon?

Toegevoegd na 1 uur:
De bovenkant is suede (geen problem) maar de voet is iets anders, weet niet wat, het is zeker geen leer.

Toegevoegd na 2 uur:
Het is ook geen plastic, maar zacht. Het ziet eruit als suedeachtig, maar als ik het moet omschrijven dan zou ik zeggen 'zacht karton'.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Vóór je ze gaat dragen, kan je ze het beste goed inspuiten met waterafstotende spray. Dit laagje houdt ook vuil redelijk tegen. En verder heel regelmatig poetsen, zodat het leer gevoed wordt, en er geen kleine barstjes in ontstaan.
Als je dan ooit eens door een moddergrasveld hebt gelopen, kan je ze gewoon onder de kraan houden en afborstelen. Laten drogen, en dan weer goed poetsen, en nieuwe spray erop.

Ik heb laarzen, die ik al 30 jaar draag : verzorging is het allerbelangrijkste, en op tijd nieuwe hakken/zolen eronder laten zetten - niet wachten, tot het model van de hakken is weggesleten of de gaten in je zolen zitten...

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry : na je toevoeging : die waterafstotende spray zou je evengoed kunnen gebruiken. En als het geen leer, maar een kunststof is, kan je die gewoon altijd onder de kraan stoppen : het is dan gewoon 'plastic'.

Toegevoegd na 2 uur:
Zacht karton??? Dan zijn het geen 'blijvertjes', maar een mode-accessoire....gewoon opdragen dus, en wegdoen als ze niet mooi genoeg meer zijn....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zijn deze laarzen geen leer. Uw advies gaat dus niet op.