Wat trek je aan naar een receptie van een bruiloft?

Morgen ga ik voor het eerst naar een receptie van een bruiloft. Wat is gebruikelijk om aan te trekken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
4K

Het beste antwoord

Netjes is voldoende, het hoeft niet feestelijk te zijn.

De receptie is voor de mensen die wel willen feliciteren, maar niet 'close' genoeg zijn voor het feest. Je kunt er dus bij wijze van spreken rechtstreeks vanuit je werk naar toe om even een handje te geven aan de gelukkigen en hun ouders, en een flesje wijn/envelopje/peper-en-zoutstel op tafel te zetten. Dat bedoel ik niet letterlijk als je werk doet waar je vies van wordt.

Na 2 glaasjes drinken en enkele handjes borrelnoten vertrek je weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. :)

Andere antwoorden (3)

gewoon een nette/feestelijke outfit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netjes gekleed. maar nooit overdrijven. Geen een bruid of bruidegom is blij als een gast er beter gekleed uitziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik trek meestal laagjes aan zodat je je stijl nog een beetje ter plekke kan aanpassen.

Je kunt een zwarte colbertje getailleerd en van goede kwaliteit dragen (zodat je er later ook nog profijt van hebt) daaronder een vestje met een T-shirtje met een rustige opdruk of print.

Skinny jeans / leuk rokje in een leuke kleur met pumps (ballerina's in je tas, voor het dansen en de pijnlijke voeten).

Kies kleding uit waar je je prettig in voelt dus als je liever een spijkerbroek aan trekt dan is dat natuurlijk ook goed maar dan wel met een net jasje. Zorg dan wel dat het een nette spijkerbroek is:-) Geen gaten of scheuren.

Leuk maar toch netjes genoeg voor een bruiloft! Veel plezier met het shoppen en de bruiloft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat over een receptie, niet over een feest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kledingkeuze is uiteraard ook geschikt voor een receptie en daarbij zie ik de receptie als een onderdeel van het feest:-) Maar bedankt voor je reactie. Scherp opgemerkt.