Wat is het verschil tussen een nylon en een polyester legging?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
15.5K

Antwoorden (2)

Polyester is zwaarder dan nylon. Polyester is 21% dichter dan nylon 6.6. Dit betekent dat de diameter van een polyester vezel, met dezelfde decitex en hetzelfde aantal draden als nylon, kleiner zou zijn. Als gevolg daarvan heeft, voor eenzelfde bedekkingsfactor (dichtheid van weven om porositeit te minimaliseren), een 1 m2 stuk polyesterstof een groter aantal dunnere (maar zelfde gewicht) draden dan een zelfde stuk nylon stof, hetgeen de polyester stof zwaarder maakt dan zijn nylon tegenpool.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nylon is lichter en sterker, meer elastischer dan polyester. Dus als je kunt kiezen , kies je het beste voor Nylon.