Hoe komt het dat je nagels nooit mooi recht groeien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eng zeg van die guillotine-nagels.

Het beste antwoord

Ik denk doordat je ze elke keer afknipt/bijt en dat nooit helemaar recht doet. Dan groeien ze dus ook niet zo recht terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat jouw nagels geen idee hebben dat je dat van ze wilt. In de natuur bestaat recht, noch perfect. Zelf vinden ze zichzelf prima zo, nagel is gegroeid, beschermt je vingertoppen: geweldig, taak volbracht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk groeien ze wel recht maar jij gebruikt dagelijks je handen en stoot je nagels ongemerkt een aantal keren per dag waardoor er stukjes afschaven, afbreken of splijten..en dan groeit de nagel vanaf daar weer verder..niet meer recht dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nagel is er (onder andere) om je vingertop te beschermen, welke immers ook niet recht is.
Je vingertop is een beetje rond, en daar groeit je nagel dus mooi in mee.
Ook is er geen goede reden waarom je nagel kaarsrecht zou móéten zijn, waardoor deze dus ook niet zo groeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets in de natuur is recht... Alleen kristallen... Maar verder is niets recht in de natuur... Ook nagels niet, ze zijn altijd krom en gebogen... Dit is nodig, want het verleent de nagel stevigheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handnagels groeien 2 à 3 mm per maand. In een halfjaar zijn ze dus geheel vernieuwd. Teennagels groeien slechts 1 à 1,5 mm per maand. De nagel van de grote teen heeft dus ongeveer 12 maanden nodig om volledig te vernieuwen. Met warm weer, bij kinderen en jongeren, door mechanische belasting, (zoals bij piano- of gitaarspelen) en regelmatig knippen (of afbijten), groeien ze sneller.