Wat kan je doen aan dat een luchtje niet lekker ruikt op jouw huid?

Ik heb al heel lang 1Million van Paco Rabanne, en ik heb de grootste fles, de 200 Ml.
Ik had hem getest in de Ici Paris onderhand denk ook weer anderhalf jaar geleden.
En ik vond hem heerlijk dus ik dacht ik koop de grootste fles.
Maar als ik hem nu op doe op mijn huid, wordt hij heel zwaar.
Ik had gelezen dat een geur kan veranderen op de huid door de Zuurtegraad.
En ik zit nu dus nog met die grote fles!
Kan je er iets aan doen dat die geur weer anders ruikt op je huid?
En heeft anders iemand nog tips waar ik het dan aan kan brengen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
6K

Het beste antwoord

Op je kleding of haar, en geuren van meer dan 1,5 jaar uit de "gesealde" verpakking ruiken allang niet meer zoals "nieuw" Probeer in de winkel eens uit wat de originele tester doet? Als dat anders bevalt, dan is (ja het kan) je geur gewoon over datum. Wel een verrekt lekker geurtje trouwens, wat ik je aanraadt om eventueel te proberen is "Ultra violet man", ook van Paco, Givenchy "Midsummer man" past ook in dit straatje. Wat je ook eens zou kunnen proberen is een "unisex" luchtje als Aqua di Gio en wat voor mij persoonlijk geldt is dat een geur na een paar maanden niet meer werkt, dit heb ik met name met deodorant en stap iedere 3 maanden weer over naar een ander merk. Succes! (je kunt evt. een maatje vragen om de "niet goedkope" Paco) te proberen en kijken of hij daar wel lekker ruikt. Dan weet je zeker of ie over datum is of dat het aan je huidtype ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
Wat bij de een WEL lekker ruikt, kan bij jou NIET lekker ruiken. Dat heeft te maken met de zuurtegraad van je huid. Dus luchtjes altijd bij jezelf uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal. Nooit een luchtje kopen omdat het bij een vriendin zo lekker ruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, Me vader heeft hem nu al een paar keer opgedaan en bij hem is hij prima, dus hij is niet over datum.
Ik bewaar hem ook in het doosje en koel. En bedankt voor het noemen van die geurtjes, maar ik heb al zò veel, een hele Vitrinekast vol heb ik, One Million is niet de enige geur die ik heb.
Miss kan ik wel van die paar die jij heb opgenoemd testertjes vragen.
En wat bedoel jij met 'dat een geur na een paar maanden niet meer werkt?'
Dat snap ik niet, haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel voor de Info

Andere antwoorden (7)

Spuit hem eens op je kleding in plaats van je huid, misschien vind je hem dan wel weer lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
MissBiggie
11 jaar geleden
Niet doen! Dat geeft vlekken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet als je 20 cm afstand houdt (heb ik ergens gelezen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet inderdaad afstand houden, maar als je vlekken krijgt was je ze er zo uit.
Geurtjes die ik eigenlijk lekker vind ruiken spuit ik in kleine mate op mijn beddengoed en handdoeken.
Met vallen en opstaan heb ik geleerd een geur minstens een dag of vier te testen. Ik heb vroeger zoveel miskopen gedaan. Soms vraag ik wel twee testers. Hals, pols en decollete zijn prima plekken om het te dragen. Ook achter de oren. Dit is aan jezelf.
Een geur moet je als het ware 'beleven'. Kijken wat het met je doet. Ik gebruik dagelijks een geurtje. En niet de goedkoopste. Ik heb gemerktcdat geuren van 20 jaar geleden gewoon niet meer lekker ruiken op mijn huid.
Vraag testers aan en laat je niet afschepen met zo'n kaartje met een spraytje erop.
Jij moet het ruiken, lekker vinden en 'beleven'. En niet te vergeten meestal zelf betalen. ;-)
Neem een paar dagen voor je definitief beslist.
Succes!!

'bron' door vallen en opstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, maarja weet je wat het is, in zo'n parfumerie komen altijd al die mensen op je af enzo, en ik zei van je ik wil One Million ruiken, dus die deed ze op een strookje.
En toen vond ik hem zò heerlijk.
Daarna heb ik toen dat strookje over me wangen een beetje gedaan, dat was ook wel heel lekker.
Ik durfde niet te vragen of ik hem op mijn huid mocht.
En over dat beleven: ik beleefde hem zeker toen, en wat het met me deed: Heel veel!
Ik kreeg helemaal kriebels, zo lekker vond ik hem!
Toen heb ik hem gekocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vergt veel ervaring. Heb zelf ook miskopen gedaan. BijDouglas als ze ergens geen tester van hebben kunnen ze er een tje voor je maken.
Het is te allen tijde je volste recht om het op je.huid te laten spuiten. Ze vinden dit trouwens niet raar of zo.
Het zijn jouw zuurverdiende centjes. Zonde van zo'n miskoop.
Succes!
Spuit een aantal keren gewoon "in de lucht" en loop dan door die wolk parfum heen. Dan hangt die lucht subtiel om je heen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, misschien ruikt hij dan zoals ik wil zegmaar, op borsthoogte toch?
MissBiggie
11 jaar geleden
Ja, wie weet wel. Het zal in ieder geval niet te sterk ruiken zo.
Een advies voor de volgende keer laad een geurtje opspuiten en ga dan een uurtje winkelen en vindt je hem dan nog lekker ruiken dan kan je hem kopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij ruikt juist na een uur het lekkerst, maar bij mij niet en in het begin de 1e 10 minuten wel
Je kan niet binnen 15 min weten of een geur jou geur is. Parfum is opgebouwd in noten. Beginnend met de topnoot die is binnen 10 min verdwenen. ( het moment dat jij verliefd werd ) daarna komen de hartnoten. Juist die is heel erg belangrijk bij parfum omdat je die het langst ruikt.

Dan heb ik zelf ook heel veel miskopen gedaan. Vooral omdat ik alleen de topnoten lekker vond. Of omdat ik hem opdeed en carnaval er mee ging vieren. Tja toen werd ik ziek en dat geurtje herinnerd mij er altijd nog aan.

En ik koop nooit een fles van 200 ml. Daar doe je veelste lang mee. Ik koop altijd 30 ml. En als ik hem daarna nog een keer koop dan misschien een 50 ml.

En laat de geur even liggen tot de winter. Het is naar mijn idee ook helemaal geen zomer geur. Dan zal je hem weer waarderen.

Toegevoegd na 28 seconden:
bron vergeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel.
Ja, ik vond hem in het begin lekker en daarna juist nog meer, maar het was niet op me huid
Wanneer een parfum langer "staat" en niet in het donker, kan deze ook zwaarder gaan ruiken of zelfs niet meer lekker ruiken. Je zegt dat je de fles 1,5 jaar hebt,kan de oorzaak zijn. Parfum reageert idd op je huid, daardoor ruikt dezelfde parfum vaker verschillend bij verschillende mensen. Mocht het zijn dat je zuurgraad is verandert in loop der tijd, kun je misschien testen met een andere geur die je al vaker hebt gebruikt, of deze nu ook anders bij je ruikt. (indien je nog andere geuren langere tijd gebruikt) Wel vervelend trouwens voor je, wanneer je lekkere geur, niet meer lekker is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt ook wat parfum (van afstand) op je haren spuiten, zo heb je toch je favoriete geur op en ruiken of deze dan ook anders, zwaarder ruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja in me haar is hij ook zo zwaar.
En parfum kan jaren goed blijven als je het goed bewaard.
En bij me vader is hij heerlijk, dus hij is nog goed.
In de Winter kan het nog wel, want dan is het heel koud, dan vind ik het wel lekker.
Een parfum bestaan uit drie geurnoten. Je kunt daarom pas na enkele minuten tot een uur weten hoe het luchtje echt op jouw huid ruikt. De moleculen van het parfum veranderen door de moleculen van je huid.. Het verschilt dus per persoon hoe een luchtje ruikt. Ik zou het luchtje maar gewoon cadeau doen aan iemand en zelf even goed testen welk luchtje wel bij je past.