wie kan ik blij makwn met mijn oude brillen?

Ik doe natuurlijk niks meer mey zijn oude Brillen op sterkte. (waaronder 1 met een gescheurd glas) Wie doet er nog wat mee? Of zal ik ze in de container gooien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
31.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien iemand met een verkleedkist??
een kind ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ze geven aan een toneel/musicalvereniging in jouw buurt, daar zijn ze er erg blij mee en dan kun je er bij zeggen dat de meeste brillenwinkels er voor (bijna) niets gewoon glas laten zetten, heb ik bij mijn moeders oude bril ook laten doen, kostte niks omdat ze altijd gewoon glas over hebben. Daarna heb ik m bij verschillende musicals gebruikt

Antwoorden (3)

Via de non-profit organisatie EyeClarify kan je ze nog een dankbaar tweede leven geven. Hier kan je zien waar inverzamelpunten zijn: http://www.nonharmful.com/
Maar vaak staat er bij de opticien ook een inleverbak, en anders in kerken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ het enige goede antwoord
Heeft u nog een of meer oude brillen liggen die u nooit meer gebruikt? Zonde, want in Sri Lanka zitten mensen erop te wachten. Voor hen is een brilmontuur erg duur.
Abel Jan Timmer, voorzitter van Stichting Hindha, zamelt daarom brillen in en stuurt ze naar deze mensen onder het motto ‘Kost niets, maar geeft zicht.’ Hij heeft contact met instellingen die weten voor welke personen de exemplaren bruikbaar zijn, want verschillende brillen corrigeren nu eenmaal verschillende oogafwijkingen. De voorkeur gaat uit naar complete brillen, maar in sommige gevallen is de heer Timmer ook blij met brilonderdelen. Alleen een montuur opsturen mag natuurlijk ook.
Het adres is: dhr. A.J. Timmer, Heklanden 2, 9407 PJ Assen o.v.v. ‘Kost niets, maar geeft zicht.
Voor meer informatie kunt u ook mailen naar abel.timmer@home.nl

Toegevoegd na 26 seconden:
http://www.stichtinghelp.nl/index.php/meehelpen/waarheen-met-uw-oude-spullen