Wat is het verschil tussen dames en herenschoenen?

Ik heb een best grote schoenmaat, waardoor ik vaak leuke damesschoenen niet pas, maar ze hebben vaak (bijna) hetzelfde model in herenschoenen, bijvoorbeeld van adidas. Is hierin alleen de maat verschillend of ook nog de vorm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
12.2K

Het beste antwoord

Indien je sportschoenen zoekt, dan kan je in de betere sportzaak je voeten laten meten (door op een glasplaat te staan, dan wel op een band een stukje te lopen). Dan krijg je een advies: zoiets als: gebruik dit inlegzooltje, of koop schoenen met een M, H, P (of wat voor letter dan ook) of kies uit dee wand hier.
Werkt erg goed. Kan inderdaad zijn met grote voeten dat je een "mannenschoen" krijgt. Maar de verschillen zijn er voor sportschoenen eigenlijk niet. (kijk: je kan stellen: voor de vrouw gebruiken ze meer roze, en voor de mannen meer blauw), maar verder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zoek niet echt sportschoenen, maar meer sneakers (adidas, converse etc.). Bij de meeste andere schoenen zijn de verschillen duidelijk te zien, high heels voor mannen zul je niet zo snel tegenkomen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ingeex: juist in de grote maten damesschoenen kom je bijzonder hoge hakken tegen... Maar Dan heb je het vaak over de zeer extravagante travo-pumps.
Er zijn ook genoeg winkels met echt mooie schoenen in alle soorten voor dames met grote voeten of heren met kleine voeten, zoals deze: http://www.stravers-shoes.com/grote-maat-damesschoenen/8 (Geen sportschoenen, dus vandaar als reactie.)

Andere antwoorden (4)

De vorm en vaak ook de hoogte van de hak en en het deel van de schoen dat tegen je hak aanzit,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zou het opvallen of niet goed zijn voor je voeten als je als vrouw mannenschoenen draagt?
Ritsuka
12 jaar geleden
ik draag bijna altijd herensneakers, en heb nergens last van.
ligt aan het model van de schoen, meestal valt het niemand op hoor. ik kies altijd neutrale schoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon passen. Als het goed zit, dan zit het goed.
Afgezien dat herenschoenen geen stilettohakken hebben is met name het voetbed verschillend. Dus als je als jongen kleine voeten, kan je best damesschoenen kopen en dan een hereninlegzooltje erbij kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
en waar verkopen ze dan een hereninlegzooltje?
Ritsuka
12 jaar geleden
en wat is het verschil tussen een 'dames' en een 'heren' zooltje?
herenschoenen hebben niet zulke hoge hakken als damesschoenen, daarbij zijn damesschoen meestal wat smaller van vorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met of zonder hakken, een vrouwen voet heeft andere verhoudingen waardoor ,wat men noemt, de leest anders is.
Meer moet u daar niet achter zoeken.