Een tweetal vraagjes over de was: Een donkerblauwe spijkerbroek, moet dat bij de donkere of bonte was? ...

en een bruine joggingbroek met een witte opdruk (letters), moet deze bij de donkere of bonte was?

Beide kledingstukken zijn al eens eerder gewassen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.6K

Het beste antwoord

De donkere was IS hier de bonte was maar als jij echt een donkere was hebt zou ik daar alleen kleding in doen wat uit 1 kleur bestaat en waarvan je niet zeker weet of het nog afgeeft. Zodra er wit in zit zou ik dat bij de bonte doen. Een donkerblauwe spijkerbroek zou dan ook wel bij de donkere was kunnen omdat daar weinig mis mee kan gaan qua afgeven van andere kleding OP die broek.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wij hebben dus een was met witte kleding en heel lichte andere kleding, blousjes of lichte pyjama's, witte sokken etc. Dit gaat op 40 graden en behoedzaam.

Dan een bonte was met alles wat donker is, niet dat dat nog echt afgeeft dus daar gaan ook wel donkere shirts met lichte mouwen in als ik echt ZEKER weet dat er geen afgevende kleding meer in zit. Dit gaat op 30 graden.

Als ik wel afgevende kleding heb doe ik daar donkere spijkerbroeken bij en donkere handdoeken.

Verder heb ik nog een 60 graden was met handdoeken en ondergoed. Als handdoeken nog afgeven gaan die apart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt licht bont en bonte was
Dus bont is de donkere was...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dat dacht ik ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reactie, geen antwoord.
Ik was spijkerbroeken altijd binnenstebuiten in een spijkerbroekenwas. Dit omdat spijkerbroeken kunnen blijven afgeven en zo sla ik 2 vliegen in een klap: de spijkerbroeken die afgeven kleuren de verbleekte spijkerbroeken en de spijkerbroeken blijven langer mooi. Doe een kopje azijn als wasmiddel en de kleuren blijven mooier en de broeken zijn zachter.

De bruine joggingbroek kun je met gelijke kleuren wassen, dus alles wat ongeveer die kleur heeft, kieper je in de machine. Denk aan zwart, blauw, donkergrijs, groen en rood. Eventueel kun je hier wassen met een dark-wasmiddel, maar een color-wasmiddel is ook prima.
Als de letters verkleuren dan kun je met een watje gedrenkt in azijn heel voorzichtig de kleur er af poetsen.