Wat betekent het als een overhemd een hoge stofdichtheid heeft?

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik wil een shirt via itnernet bestellen en zie allemaal waardes zoals: stofdichtheid: '40 / 1 * 45 / 1'. Wat houdt dit in? Betekent een hoge stofdichtheid, beter afgewerkte overhemden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik begrijp dat het het aantal gebruikte draden inhoud, maar wat houd dit in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (3)

Het betekend dat de stof dichter geweven is, dus meer draden op een centimeter.Het zal dus steviger/dikker zijn.
Heeft niet met de afwerking te maken dus
12 jaar geleden
Hoge stofdichtheid betekent, dat de draden dicht op elkaar geweven zijn i.p.v. losjes, dus meer draden per cm2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe meer draden er dicht op elkaar gebruikt zijn, hoe sneller je het warm krijgt als je dat shirt draag. Een shirt met hoge stofdichtheid is dus geschikt voor de winter. In de zomer is een lage dichtheid aan te bevelen.

Toegevoegd na 50 seconden:
draag = draagt.
Amadea