kan je van vloeibare zeep vormpjes zeep maken?

Ik heb heel wat restjes vloeibare zeep en vroeg mij af of ik hier ook vormpjes zeep van kan maken? Zo ja hoe gaat dit in zijn werk...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je er vormpjes van maken? Mik gewoon al die restjes bij elkaar en gebruik het als vloeibare zeep.

Antwoorden (4)

Als je er een stolmiddel ingooit moet het vast lukken. Welk stolmiddel je daarvoor moet gebruiken weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou kunnen experimenteren met gelatine toevoegen om te laten stollen, geen idee of het kan, nooit geprobeerd, maar dat zou ik pakken, gewoon in de supermarkt verkrijgbaar
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
met gelatine kan je geen zeepjes maken. Wel bavarois.
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk dat je verbaasd zult zijn over waar allemaal gelatine in zit
Hebben ze zoveel moeite gedaan zeep vloeibaar te krijgen, wil jij het weer terug draaien. ;-)

Keukenzout (NaCl) wordt vaak gebruikt om vloeibare zeep dikker te maken, misschien krijg je het zover dat het gaat stollen.

Ik denk echter dat het niet gaat lukken,
o.a. omdat het een mix is van veel verschillende chemische stoffen.
Als het zelf gemaakte vloeibare zeep zou zijn, dan maak je een betere kans, omdat je dan precies weet hoe het gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van vloeibare zeep volgens mij niet. Op onderstaande site staan een hoop recpten met verschillende oliën.