Lang haar voor mannen? Wel of niet toelaatbaar? En hoe in combinatie met werk in pak? Wel of niet toelaatbaar?

Mits goed word verzorgt natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.8K

Het beste antwoord

Ik vind lang haar wel kunnen. Sommige mannen staat het ook echt mooi, sommige wat minder. Dit is een kwestie van smaak net als bij zoveel andere gevallen. Daarom vind ik het wel toelaatbaar, mits (je gaf het zelf al aan) goed verzorgt. Als dit laatste ook echt het geval is zie ik geen problemen in combinatie met werk in pak. Ongeacht je leeftijd vind ik nog steeds dat je je haar (mits goed verzorgt) kunt dragen zoals je zelf graag doet.
We wonen immers in Nederland. Daar wordt toch zo'n beetje alles getolereerd kwa kleding en haar? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (26)

Ja toelaatbaar ligt eraan welk werk ,een pak of combi ,als je maar functioneert en je aan je functieomschrijving voldoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk toelaatbaar... mits inderdaad goed verzorgd ja...
Ook in pak geen probleem... ieder moet vrij zijn in zijn keuze voor een haardracht... het is een bepaalde keuze die niets af mag doen aan de persoon zelf..diegene die daar op beoordelen en afkeuren zijn het niet waard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er denk ik vanaf wat voor werk je doet en wat je werkgever hierover heeft gezegd (of...gaat zeggen).

Hoe lang is het haar.. doet er ook toe denk ik.
Hoe dan ook, dat hangt allemaal af van hoe flexibel je werkgever en omgeving is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang we in een vrij land wonen, is lang haar voor mannen toelaatbaar. En als een man met lang haar naar behoren presteert, zou dit ook geen belemmering mogen zijn in wat voor werk dan ook.

Oftewel: iemand moet het werk kunnen doen, en niet alleen eruitzien als iemand die het werk zou kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis mee!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-P +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei.. als hij dit leest mag ik niet meer op GV denk ik...;-))
Hahahaha Mijn ventje ziet er een stuk beter uit hoor!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha dat mag ik hopen
In vind het wel mooi, als de man heel erg mooi haar heeft en het hem heel goed staat. Maar op een bepaalde leeftijd wordt je ook daar te oud voor, ik ken iemand van over de 50 die er nog zo mee rondloopt, dan wordt je meer een oude hippie.
En in combinatie met een pak vind ik het persoonlijk ook niet zo passen.
Maar toelaatbaar is het natuurlijk altijd, smaken verschillen nu eenmaal en iemand moet zelf weten hoe hij erbij loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf half-lang haar en een zogenaamd representatief beroep. Ik vind dat het wel moet kunnen mits goed verzorgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de baan natuurlijk,bij ons in de beveiliging heeft een jongen zijn haar wat tot aan zijn bibs rijkte er af moeten halen,mocht het tot aan zijn schouders lang laten,als de baret(we staan bij defensie)maar wel fatsoendelijk op kon.
Voor een kok is langhaar ook niet echt handig.
Een mooie jongen als foto model met mooi lang haar das natuurlijk wel mooi.
Zolang het lange haar maar schoon en fatsoendelijk zit,kan het bij een aardig aan tal beroepen wel maar in een geuniformeerde baan zal het er toch af moeten,denk maar aan leger,politie,beveiliging enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar vrouwen morgen het wel? Als kok, polietie, leger, et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja raar maar waar vrouwen wel,ik denk dat het bij mannen toch nog steeds als vreemd gezien word!iets apparts of gezien kan worden als een vooroordeel bij lang haar dus een rocker ofzo?
Iedereen moet natuurlijk met zijn haar doen wat hij zelf wil, maar met echt lang haar kun je (als man) hier en daar wel tegen wat kledingvoorschriften aanlopen, vooral op het werk. Maar verzorgd, schoon en meestal ook netjes weggebonden haar, zal zeker in creatieve beroepen nooit een probleem zijn. Met werk in pak zal het soms wat moeilijker liggen, al vind ik persoonlijk de combinatie wel mooi.
In sommige beroepen echter moet je niet alleen met je eigen smaak en die van je collega's rekening houden, maar ook met die van (buitenlandse) cliënten, en die kunnen wat minder gewend zijn aan lang haar dan wij of daar zekere vooroordelen over hebben. Dan is het ook in je eigen belang daar rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee mits het mooi haar is. Van dan sliertige vlastouw wat naar beneden hangt..... nee niet aantrekkelijk. Maar een vriend van me heeft heel mooi golvend rood haar tot op zijn schouders, PRACHTIG. En helemaal als hij een pak draagt.
Ligt denk ik een beetje aan de branche waar je in werkt of de werkgever het waardeert of niet. Wellicht dat in contact met sommige buitenlandse culturen dit niet als gewenst gezien wordt maar ik zou me er in de bedrijven waar ik tot nu to gewerkt heb niet aan gestoord hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat voor werk je doet lijkt mij.Hier is een vuilnisman met lange paardestaart,ik dacht weken lang dat het een meisje was,totdat hij zich eens omdraaiden.En voor zijn beroep vindt ik het toelaatbaar.Maar neem ik nu een Johnny de Mol met dat vette piekhaar en toch een bekend t.v persoonlijkheid,dan vindt ik het weer niet toelaatbaar.
Maar daarentegen kan het bij Jan Vahne of hoe die heet,die pianosmurf.daar vindt ik het wel weer toelaatbaar..pfff...
ach...uiteindelijk moet ieder het voor zijn eigen beslissen wat ie wilt..
Maar zo te zien aan je Avatertje,heb jij geen last van lange haren....ik schrok me rot haahha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-P Leuk plaatje hè ;-) +1 voor je opmerking en antwoord.
Als het netjes verzorgd is, eventueel in een staart, waarom niet? Ik geloof dat het in de meeste sectoren inmiddels wel algemeen geaccepteerd is, behalve bij heel conservatieve werkgevers. Maar die zijn denk ik een uitzondering. Over piercings wordt ook allang niet meer moeilijk gedaan in de meeste sectoren. Vrouwen in een broek worden ook al heel lang geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet, als het goed verzorgd is kunnen wij als vrouwen nog jaloers zijn ook, want vele mannen hebben prachtig lang haar.

Op het werk zal het geen reden mogen zijn voor ontslag, alleen als je met machines werkt moet je veiligheidsmaatregelen nemen.

Laat maar lekker groeien die haren van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dank voor je antwoord. Ga 'k ook doen hoor. Ben al aardig onderweg ;-):-)
Het moet je wel 'staan' dan is het zeker toelaatbaar. Alleen bij sommige bedrijfstakken is het gewoon 'not done', maar dat zou je zelf het beste wel weten.

Een goed bekend voorbeeld is natuurlijk de pianist Jan Vayne. Lang haar in pak en gerespecteerd, hoewel ik hem nu wat te oud vind worden daarvoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rick1234;

Ik ben volgens mij het levende bewijs dat goed verzorgd lang haar en een representatieve functie bij mannen uitstekend samen kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker toelaatbaar als het schoon en netjes is.
mijn zoon heeft heel lang (kroes) haar, maar naar zijn werk zit het strak gekamd naar achteren in een staart, of helemaal strak ingevlochten. als hij een pak erbij draagt staat het zeeeer mooi en netjes hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja toelaatbaar, zolang het niet bekneld raakt tussen je hakken en de vloer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol,,, hij is leuk!!! :-P
Lang haar voor man dat kan. Net zoals voor de vrouw
Wanneer niet:
Als het gevaar oplevert tijdens het werk.
Persoonlijk vind ik dat een uniform vraagt om een kort kapsel.
Ook als er werk is waar de hygiëne absoluut een vereiste is.
Voor mij telt niet dat een man met lang haar niet mannelijk zou zijn. Dar is absoluut niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij moet de lengte van het haar er niet toe doen, maar gaat het om de uiterlijke verzorging.
Iemand die er keurig verzorgd uitziet moet onder alle omstandigheden werk kunnen doen, dus ook in een net pak. Overigens is lang haar voor (zeker jonge) mannen momenteel enorm in de mode. Liever een man met keurig verzorgd lang(er) haar, dan een man die je al van afstand aan ruikt komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt je ziet het steeds meer komen, 'k vind ook erg mooi! Bedankt voor je antwoord +1!
Nee hoor der is niets mis mee.
maar het hangt wel van af wat voor beroep je doet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat het er erg van afhangt hoe het zit. Bij een vriend van me staat het erg goed los, maar bij sommigen is dat vreselijk... Het moet je gewoon staan. Als je werk in pak moet doen kan je misschien een staart maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zeker toelaatbaar, waarom niet? Iedereen moet doen met zijn haar wat hij wil. Persoonlijk vind ik het geen porum, mannen met lang haar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat dit gewoon moet kunnen. Lang haar ziet er vaak gewoon goed uit. Ik heb zelf ook lang haar en het staat me veel beter dan kort haar. Ik zou ook niet weten waarom het een probleem zou zijn bij werk.
Lang haar met een pak aan ziet er ook gewoon goed uit, kijk maar bij deze afbeelding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey bedankt voor je reactie en foto :-) +1!
Lang haar is toelaatbaar, maar laat het niet zien in het openbaar... Deze tijd kenmerkt zich vooral doordat een ander voorschrijft wat je mag en niet mag...

Alles mag als je het maar niet laat zien in het openbaar... Blootlopen mag in je eigen huis, maar niemand mag het zien...

Een pak aan op het werk, een vuilnisman in pak mag wel degelijk, maar doe er dan wel een overal overheen, dus als je maar niemand ziet... En als je directeur bent van een middelgrote bank doe dan je tuinbroek wel uit voordat je naar je werk gaat...

Wat mag en niet mag is in deze snel veranderende tijd heel actueel, gezien de continue stroom van vragen betreffende diverse onderwerpen, maar die allemaal gelijk zijn in de basis... Mag het of mag het niet heden ten dage...

Als je van anderen afhankelijk bent, blijf wel steeds vragen wat wel mag en wat niet, want wat vandaag nog mag, wordt morgen afgeschoten... En vice versa...

Wordt vervolgd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt ook aan het werk natuurlijk,maar als we uitgaan van een baan waar je netjes eruit moet zien dan zou ik zeggen dat het best kan maar wel op zekere lengte vind ik ,dus op de schouders oke maar niet langer dat komt toch net even wat minder verzorgt over vind ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toelaatbaar als je je er lekker bij voelt, anderen niet stoort en het je niet in je maatschappelijk functioneren hindert.