Waarom staat er op veel verzorgingsproducten (shampoo, gezichtscreme etc) informatie in het Engels en Frans?

Waarom niet alleen bijv. het Engels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Zodat ze hetzelfde potje, flesje, dingetje in een zeer groot afzetgebied kwijt kunnen. Als er in een bepaald land eventjes een tekort is dan kunnen ze dat simpel aanvullen zonder de standaard productieprocessen te verstoren. En ze hoeven niet voor elk land een aparte voorraad aan te houden.

Simpel gesteld: om economische en logistieke redenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat Fransen geen Engels kennen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in meerdere landen verkocht wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die geproduceerd wordt naar verschillende landen. en niet in alle landen kunnen mensen engels spreken.
daarom worden in meerdere talen geschreven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste producten worden hier voor de benelux gemaakt, vandaar dat de teksten meestal in het frans en in het nederlands zijn. Wanneer er een groter afzetgebied beoogd wordt, dan zal de tekst er ook in het engels opstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat men ervan uit gaat dat de grootste gebruikers groep deze talen spreekt.
Nederlands is geen internationale voertaal en dus niet interessant.
Is de verkoop van je product in meerdere landen dan kies je voor de taal die het meest gesproken en begrepen wordt. Deze twee talen zijn toon aangevende, dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je vult het perfect aan!