Wanneer is een blouse een Hawaï blouse?

Bij sommige werkgevers mag je geen Hawaï blouse aan tijdens werktijden, maar wat maakt een Hawaï blouse een Hawaï blouse? Wat is eigenlijk de definitie van een Hawaï blouse?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk maar aan Magnum, PI....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nieuwsgierig: LOL, dat klopt inderdaad wel...
MissBiggie
12 jaar geleden
De "lawaai"blouse LOL

Het beste antwoord

Werkgevers zijn gesteld op personeel dat er "netjes" uitziet!
Wat is netjes? Nou daar kan je een boekwerk over schrijven.
Een Hawai-bloes beschrijven is toch iets makkelijker: een echte is van katoen en luchtig, zomers dus korte mouw, met altijd prachtige tekeningen van grote en kleine bloemenprint in vrolijke "knal"-kleuren ! Vergelijkbaar met sommige "batik"-prints, alleen die is bescheidener, minder schreeuwerig!

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie op google onderstaande bron voor een paar voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een shirt/blouse met een felgekleurde bloemenprint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Felgekleurd, een print die niet zakelijk, wijd, korte mouw, een zweterige polyester stofje, oftewel niet geschikt als je een baan hebt met (zakelijke) klanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou dat niet geschikt zijn als je op kantoor zit en er praktisch nooit zakelijke klanten langs komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien omdat de baas geen zin heeft om aan te kijken tegen een werknemer die eruit ziet of hij op vakantie in Honolulu is? De meeste bedrijven willen toch ook geen werknemers in korte broek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben beiden gelijk. Als je nooit met klanten werkt, zijn de regels heel wat losser, maar een hawaishirt ziet er teveel vakantiegevoel terwijl je op je werk zit. Het gaat erom of je werk goed doet, dat is het belangrijkste!
Over het algemeen heeft een Hawai blouse een 'bonte' print, bijvoorbeeld van palmbomen of bloemen. Dit in tegenstelling tot een 'kantoor' blouse of overhemd, effen of met een streepje / ruitje.
De grens tussen beide is natuurlijk lastig te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schreeuwerige felle kleuren, afbeeldingen van palmbomen en papegaaien, flodderige snit, (te) ver openstaande hals.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook wel "lawaaishirt" genoemd.