Ik heb een heel aparte jurk gekocht op een rommelmarkt, maar hoe doe ik hem aan?

De jurk is een paarse lap stof met gouddraad van zo'n 3 meter en een meter breed. Aan de ene korte kant zitten twee gaten voor de armen. Aan de andere kant zit naar alle waarschijnlijkheid het stuk dat voor de borst moet en daar zitten touwtjes aan vast aan weerszijden. De enige manier dat ik kan bedenken, is dat de lap stof tussen de benen door moet, maar dan lijkt het net alsof ik een luier aan heb. Oh ja, er zit nog een losse band bij. Wie weet hoe ik het aan trek, moet er nog wat bij aan. Waar komt het vandaan en hoe heet het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe er eens een foto bij?
Amadea
12 jaar geleden
Inderdaad, het is nogal lastig aan de hand van de beschrijving te kunnen bedenken hoe het bedoeld is...
Ivana
12 jaar geleden
Je kan de lap ook hier brengen, dan naai ik er een mooie jurk van. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat leek mij ook een verstandige optie, maar ik kreeg die lange lap niet in z'n geheel op de foto. Ik hoopte dat iemand meteen zoiets had van: ah dat ken ik. En de optie van ivana werd ook al door m'n moeder voorgesteld ;)

Antwoorden (2)

Misschien kun je hem om je heen wikkelen op allerlei manieren en dan de band om je taille doen? En met de touwtjes ter hoogte van je taille een knoopje maken.
Je kunt ook proberen je armen niet door die gaten te doen en een soort kort wikkeljurkje maken, en dat vast zetten met die band en een paar veiligheidsspelden.
Of het stuk met de gaten aantrekken als een jasje, en de stof strak aan de voorkant om je heen wikkelen, en die band gebruiken om het op z'n plaats te houden.
Of, andersom. Je trekt m aan met je handen naar voren en zet het eerste gedeelte stof vast door de band om je middel te binden. Dan draai je de stof om je heupen en maak je een knoopje met de touwtjes aan het uiteinde weer om je heupen, taille of aan de band.. Zeg maar dat je een open rug hebt.
Het kan ook zijn dat het eigenlijk een broek is, ik dacht namelijk eerst dat dat het was toen ik je vraag las. Ik heb er ook zo een en die moet je overdwars aandoen. (Daar zitten de touwtjes dan ook) Eerst knoop je de touwtjes aan de voorkant, die in het midden van de stof zitten vast op heuphoogte en heb je de lap stof achter je. En in het midden zat een soort naad waar je kont en alles in past. (bij mij) zat er dan aan de andere kant ook twee touwtjes die je dan op je rug vastknoopt. Misschien kun je dat er nog van maken als het jurk gedeelte niet wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo te lezen is het een EMAMI dress. ik heb een youtube filmpje bijgevoegd, en er is ook online veel over te vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
oh ja, en die losse lap is een heupband.