Als je elke dag epileert, groeien de haartjes dan weer sneller terug of is dit onzin?

Ik heb ooit ergens gelezen dat als je elke dag de haartjes weghaalt, dat de haartjes dan sneller terugkomen. Ik weet niet of dit nu een fabeltje is, of dat de haargroei zich echt aanpast aan hoevaak je epileert ofzo. Iemand een antwoord op deze vraag? D:

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
20.8K

Antwoorden (11)

Als je elke dag epileert, hou je geen haar over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met epileren blijven de haartjes langer weg. want je haalt de haarzakje ook gelijk uit, en dat heb je niet met gewoon scheren

Toegevoegd na 50 seconden:
met gewoon de haartjes scheren komen ze sneller terug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin...

Een haar is in feite een cel die haar poept zal ik het maar eens zo uitdrukken... Die cel doet gewoon zijn ding... Die cel doet dat continue en zo lang de cel leeft... Sterft de cel dan is het haar weg... Een cel leeft 6 tot 8 jaar, langer niet... Trouwens dat geldt voor elke cel in je lichaam behalve hersencellen (en misschien nog een paar andere)...

Een haar begint dun en wordt dikker en dikker en wordt naar verloop van tijd dunner van wand, maar wel dezelfde diameter... Dus op enig moment wordt die hol, en dan krijg je dus grijze haren, omdat die hol zijn...

Epileren doet niets aan dit proces, verandert er niets aan... Je nagels worden toch ook niet dikker omdat je ze knipt... Het einde van de nagel weet niets van het begin van de nagel, ook niet als je de nagel of haar epileert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt +1
Onzin, onzin, is echt een broodje aap verhaal. De haartjes blijven net zo snel of langzaam groeien als daarvoor.. Alleen komen ze terug en dan zijn het stoppeltjes. Het lijkt daardoor dat de haar dikker is maar dit is ook niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, en als ze terugkomen zijn ze zo dun en met epileren wordt is dit veel minder pijnlijk dan de allereerste keer +
Als je elke dag epileert, neem bijv. de benen als het goed is en dit doe je een paar keer achter elkaar zodat je ze allemaal hebt gehad dan heb je de volgende dag niets meer te epileren want zijn ze al weg. Want je hebt ze verwijderd met wortel en al en voordat dit weer volledig is aangegroeid ben je weer een tijdje verder.
Dus het is echt onzin dat ze sneller groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, ik weet alleen niet of dat ook zo bij een baard is.
Ik heb in mij jonge jaren! soms wel dagelijks mijn wenkbrauwen geëpileerd, was mode toen.
Nu, in mijn wat oudere jaren, zijn die haartjes ook nooit meer terug gekomen,
Ik heb dan ook mijn wenkbrauwen moeten laten tatoeëren, wel erug mooi overigens, niemand valt het
op :-)
Als je goed epileert (alle haartjes weg) heb je de volgende dag niets om te epileren, het duurt echt wat langer voor de haartjes terug komen. Ze gaan er niet sneller of langzamer door groeien. Ook bij scheren gaan de haartjes niet sneller of langzamer groeien.
Haargroei wordt van binnenuit gereguleerd en is afhankelijk van o.a. hormonen niet van wat er aan de buitenkant gebeurt.

Iets wat bij epileren wel vaak voorkomt is dat, tegen de tijd dat het haartje terug komt, de huid dicht zit. Het haartje kan dan niet naar buiten groeien dus groeit het onder de huid. Deze haartjes zijn wel zichtbaar maar alleen te verwijderen door je huid kapot te maken.
Voor mij een reden om m'n benen maar te scheren en niet meer te epileren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneller dan wat?
-Dan scheren? Nee. Omdat bij scheren er een stukje overblijft.
-Dan de oude laten groeien? Nee. Omdat de nieuwe haartjes korter zijn dan de oude.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij epileren wordt het haar met wortel en al verwijderd, hierdoor komen de haren veel langzamer terug, meestal in weken aangeduid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt erop dat de haren sneller terug groeien omdat je er op gaat letten wanneer je weer moet epileren, Vaak heb je daar geen zin in en lijkt het als of ze sneller terug groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, niet meer of sneller, maar het beste is nog te harsen, en ja dat kan ook bij de wenkbrauwen of elders in het gezicht.. en het doet geen zeer! door te harsen blijven haartjes 3 tot 6 wkn weg en komen steeds in mindere mate terug..

Wil je er helemaal van af kan je voor IPL gaan elektrisch (lichtflitsen) ontharen.. maar dat kost dan weer even wat..

de schoonheidsspecialiste heeft gesproken! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je epileert heb je de minste kans dat je haartjes terug komen omdat je ook de haarzakjes mee eruit kunt trekken en is dat niet het geval komt het haartje wel terug maar duurt het langer als scheren omdat het haartje helemaal opnieuw moet groeien