Hoe kan ik mijn eigen (kleding)stijl ontdekken?

Ik ben sowieso niet echt een meisje meisje. Maar het probleem is dat ik vaak kijk naar anderen, wat hun aan hebben. Wat hun leuk staat, want ik kan van mezelf niet echt zeggen wat er leuk staat en wat niet. Misschien komt dat ook, omdat ik een plaatje in mijn hoofd heb van hoe ik eruit wil zien. Ik heb wel kleding waar ik me lekker in voel, maar dan voel ik me niet mooi/aantrekkelijk.

Een rok zal ik nooit kunnen dragen. Maar ik hou vooral van die lange broeken, die een beetje wijd zitten. All Stars als schoenen, sjaaltje. Shirt met een vest eroverheen.
Als ik naar mijn vriendje ga, heb ik vaak een spijkerbroek, een strak truitje met bolero en enkellaarsjes aan. Maar dan moet ik er wel mijn best voor doen, om er leuk uit te zien (naar mijn idee)

Het helpt ook niet echt mee dat ik klein ben (1.60) een buikje heb en nogal grote borsten heb.

Kan iemand me iets adviseren? Ik heb al wel eens in de Large gekeken en die sweaters daar vind ik echt supertof. (dus niet dat emo-gothic gedoe)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Ritsuka
12 jaar geleden
Een meisje die zich prettig voelt met wat ze draagt kan zeer aantrekkelijk zijn. Daar hoeft echt geen diep decollete of kort rokje aan de pas te komen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En moeite hebben je kledingstijl ontdekken is ook een beetje een luxe-probleem, he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stippel: meer een leeftijdsprobleem denk ik. Je wilt zo graag jezelf zijn maar dan niet als anderen terwijl je wel een beetje zoals de anderen wilt zijn en nog niet precies weet wat je wilt en niet echt durft te experimenteren.
Knap ingewikkeld!

Het beste antwoord

Ik denk dat iemand anders dit niet echt voor jouw kan beantwoorden. Een eigen kledingstijl is ook niet per se een definitie voor er "leuk uit te zien". Er zijn mensen genoeg die altijd weten wat te kopen, maar er eigenlijk verschrikkelijk bijlopen.
Dit terzijde, ik ben zelf ook 1.60m en behalve dat ik altijd mijn jeans moet inkorten is dat toch geen probleem voor leuke kledij te vinden. Het beste wat je kan doen is gewoon in de winkel allerlei dingen passen, ook die dingen waarbij je twijfelt of dat totaal iets anders zijn dan dat je gewend bent, maar toch iets gemeen hebben met de kleding die je wel graag draagt bv. dezelfde stijl van prints. Je hoeft dus geen kledingkast vol te proppen met kledij die je maar een beetje leuk vind. Vind je het niet leuk in de winkel, hang het terug. Twijfel je, ga het een week later nog eens passen en beslis dan.
Als dat buikje je stoort, moet je aan je voedingspatroon werken en zorgen dat het verdwijnt, als je het louter wil camoufleren moet je zorgen dat je geen te lange aanpassende t shirts neemt, want dan puilt het er uit. Draag een bloesje dat net op je bekken valt of draag een brede riem op je kleding om meer taille te creëren. Normaal zie je vanzelf wel wat je slanker laat lijken, gewoon veel passen en als de buik er te hard in opvalt, niet kopen! Voor de grote borsten geen coltrui dragen, geen hoge of ronde hals, maar ga voor V-vormige halzen. Draag geen te diepe topjes of decoltés; want dan lijken ze er uit te vallen. En kies je kleding niet té strak, want dat laat alles dikker lijken dan het is.
Sweaters laten je door je grote borsten, helaas enkel veel dikker lijken dan je bent, als je echt slanker wil lijken meot je toch voor kleding gaan die een beetje aanpassend is en zo dus onderscheidt kan maken tussen je borsten en de rest van je bovenlichaam. Anders lijk je op een bolletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt, ik heb hier echt veel aan gehad! (-:

Andere antwoorden (2)

Je eigen kleding stijl ga je vanzelf ontwikkelen door veel kleding te kopen en veel te variëren. Wat jij leuk vind moet je dragen. Als je eenmaal uit bent over wat je leuk vind en wat je kleding stijl is, ga je je er vanzelf mooi in voelen. Kleding stijlen ontwikkelen kost tijd. Ik zelf heb ongeveer elke jaar (de afgelopen 4 jaar) een andere kleding stijl gehad. Variëren en proberen is de truc!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maak het uit wat anderen denken? Dat is wat je moet denken. Als je ergens gemakkelijk in voelt moet je het dragen en als het probleem is dat je je niet aantrekkelijk voelt kun je er een leuke kleur ofzo voor uitkiezen?