Hoe krijg ik mijn bril schoon?

Ik krijg mijn brillenglazen niet meer schoon. Aan de onderkant zit een soort waas die er niet meer af gaat. Maar wat me het meest stoort zijn 2 vlekken die precies voor mijn ogen zitten.

Ik ben bij de opticien geweest, maar die zegt gewoon: nee die krijgen we niet schoon, u kunt een andere bril kopen. Dus daar schiet ik niet mee op.

Brillendoekjes, water en afwasmiddel helpen niet meer. Hebben meer mensen hier last van? En een oplossing voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als de opticien het niet meer schoon krijgt, wie dan wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je en foto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhm wat heb je gedaan dan met je bril? het meeste krijg je gewoon van je glazen af hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het geen beschadiging, kleine krasjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat eens bij een andere opticiën een second opinion doen?

Antwoorden (4)

Ik ben bang dat je glazen niet smerig zijn, maar beschadigd. Dat kun je niet verhelpen met een schoonmaakmiddel of een goede poetsbeurt. Als zelfs je opticien zegt dat het niet kan, dan moet je dat maar aannemen en inderdaad een nieuwe bril kopen, of nieuwe glazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf na dat het steeds moeilijke werd om me bril schoon te maken een ultrasoon reiniger aan geschaft voor € 70,- gewoon met lauw water, komt er als nieuw na 5 min weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha 70 euro voor een metalen kistje
(met een horloge????) grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
70 euro .. Wouw daar heb je een nieuwe bril voor bij Hans anders...
Als de brillenman al zegt dat je ee nieuwe moeten kopen kun je dat misschien maar beter doen.
Maar je kunt voor de zekerheid je bril wel een keertje poetsen met jonge jenever. Lekker ruiken doet het niet maar je bril word er goed en lang schoon van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn opticien kan ik ze ultrasoon laten reinigen, kost niks. En als dat niet helpt zijn ze denk ik gewoon beschadigd.