Hoe komt het dat een spijkerbroek vaak uitscheurt bij het kruis en wat kun je eraan doen om dat te voorkomen?

Bij mij scheurt een spijkerbroek vaak als eerste uit bij mijn kruis waarna ik mijn spijkerbroek moet weggooien terwijl de broek verder nog goed is. Hoe kan ik voorkomen dat dat gebeurd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
40.1K

Het beste antwoord

Het schuren langs het zadel levert zeker extra slijtage op. Je kan dat voorkomen, door het puntje (de eerste 8 cm ongeveer) van het zadel gladder te maken. Het liefst met teflon of iets soortgelijks.

(Je ziet dat de professionele schaatsers die truck ook uithalen met de binnenkant van hun dijen. Maar zij doen het natuurlijk om de wrijving tussen de benen te verminderen, slijtage is voor hun niet zo belangrijk.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Beetje wijdbeens lopen......nee grapje, het slijt daar gewoon meer/sneller tijdens het lopen. Of de broek nu duur of goedkoop is maakt niks uit. Ook de pasvorm niet.
Verstevigen is geen optie dan zit de broek niet meer lekker (heb ik nl wel eens geprobeerd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spijkerbroek scheurt vaak het 1e uit in het kruis omdat daar het meeste wrijving voorkomt. dit kan je niet voorkomen tenzij je opzettelijk bijzonder wijdbeens wilt gaan lopen. dan zou er minder slijtage zijn en zou je de broek langer kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de aanschaf van een spijkerbroek er op letten dat het kruiswerk voor wat betreft maatvoering, wat meer ruimte heeft.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag in je reactie dat je vaak fietst en het zou goed kunnen dat het daar door komt dat het kruis sneller slijt door de wrijving.
Probeer eens een ander [smaller] zadel.