Waarom zou je vrijwillig slakkenslijm op je gezicht smeren?

Ze zijn werkelijk op de markt, cremes waarin slakkenslijm verwerkt is. Dat smeer je toch niet echt op je gezicht, brrrr. Krijg al rillingen als ik er aan denk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

ik zou het nooit gebruiken, want hoe komen ze aan dat slijm?
door grote hoeveelheden slakken te treiteren en te stressen (slakken gaan slijmen als verdedigingsmechanisme).
ben geen slakkenknuffelaar, maar vind dit niet nodig.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt! was een aflevering over bij de keuringsdienst van waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt rieneke ,ik zou het alleen al om die rede niet kopen.
Rieneke1
14 jaar geleden
dank meiden, ik had minnetjes verwacht wegens overdrijven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee je overdrijft niet, het is bewezen !!!
Rieneke1
14 jaar geleden
ik bedoel overdrijven omdat het "maar" over slakken gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is ook een levend wezen.

Andere antwoorden (5)

Schijnt te helpen tegen sommige dingen, ik kwam het net gister tegen op een site.
Maar ik ben wel benieuwd waar je dat dan ziet, want ik ben het nog nooit tegen gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
je ziet het wel op braderieen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de tuinen hebben ze het ook.
Tuurlijk doet men dat wel. Als ze tegen mij zeggen dat mijn rimpels gegarandeerd verdwijnen als ik er slakkenslijm op smeer, dan doe ik dat heus wel. Of koeienstront, of haaiensperma, of egeltjesbloed. Maakt niet uit, als we er maar mooier, beter of gladder van worden :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje esme!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij niet gezien. Zo gebruiken de chinezen tijgerbotten in traditionele Aziatische medicijnen omdat hen ooit wijs gemaakt is dat het goed voor ze zou zijn. Niet alles geloven wat men zegt. Goed voor de verkopers, slecht voor de dieren.
haha, ik heb dat wel gebruikt hoor :) het helpt goed tegen puistjes. Verder is het ook niet 100% slakkenslijm. Er zit ook nog wat anders bij.
En als zo'n slak loopt komt er toch slijm bij? Dan kan je dat toch net goed opvangen en er wat nuttigs mee doen? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die de huidcellen vernieuwen.
En de huid verjongen.
Is een wondermidel.!!
Enigste diersoort die zichzelf kan vernieuwen.
Zie ook bron
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/25140-slakkenslijm-een-wondermiddel.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk doe je dat omdat men denkt daar mooier van te worden. KOmt gelijk een nieuwe vraag in me op: hoe halen ze het slijm van de slakken af?