Wie bepaalt wat er "in" is en wat "uit"?

Trend setters kan ik me voorstellen dat zij voor een groot deel maken wat "in" is. Maar wie bepaalt dan wanneer iets "uit" is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Heel vaak nemen consumenten trends van bekende mensen zoals artiesten, soapies, presentatoren, modellen, enz. over, en op die manier ontstaan bepaalde trends.

De bekende merken bepalen mode, maar de mode is niet altijd gelijk aan de trends! Sommige mode wordt niet opgepikt, en dan ontstaat er geen trend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De toonaangevende merken. Zoals: Burberry. Gucci et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets raakt vanzelf "uit" lijkt mij als er weer iets nieuws komt dat "in" is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bepaalt de mens zelf en die laat zich op zijn beurt weer beinvloeden door de media. Dus door andere mensen die schrijven wat 'in' of 'uit' zou moeten zijn.

Iets is 'uit' als mensen er op uit gekeken zijn (als het product minder goed verkocht wordt). Als dat zo is, zal de media er vanzelf weinig aandacht meer aan schenken. Dat versterkt het effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trends zijn meestal van korte duur want het gaat erom om origineel te zijn dus zodra een miljoen mensen de trendsetter zijn gevolgd moet die iets nieuws bedenken.
Soms gaat het fout zoals bij de tatoeage, die kun je niet uitrekken of afzetten, dus moeten we wachten tot de trendsetters zijn overleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn zorgvuldig georganiseerde reclamecampagnes...
Reclamejongens weten dat, je moet gewoon herhalen tot men het gelooft, en als dat zo is dan is het in... En dan komt er een andere, dan is dat weer uit enz enz...

Is een soort van globale wave...