Hoe heten die stukjes ijzer die we in de jaren "70 onder de hakken van de schoenen lieten zetten dat leek op tapdansers?

Ik kan mij nog herinneren dat we massaal bij de schoenmakers een stukje ijzer onder de hakken lieten zetten, dat maakte een leuk geluidje als je liep...
Had dat een naam? Welke dan ook weer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.8K

Het beste antwoord

Dat waren klikkers.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ja dat waren ze...ik heb t opgezocht.. http://jeugdsentimenten.net/2007/11/27/klikkers/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, die wil ik ook :D

Andere antwoorden (1)

Hier werden ze gewoon ijzertjes genoemd. Ik moest ijzertjes onder mijn schoenen hebben omdat ik naar buiten liep. Dan sleten de hakken aan de zijkant af. Om dat te voorkomen, kwamen er ijzertjes onder de schoenen. Ook een goede en goedkope manier om het lopen te corrigeren dus en de voeten beter recht te zetten.