Kunnen handschoenen beter aan de strakke of aan de wijde kant zijn als je zo warm mogelijke handen wil hebben? Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7K

Het beste antwoord

Handschoenen moeten losjes om je handen zitten.
Het luchtlaagje tussen de huid en de handschoen houden de handen warmer. Je kunt het in principe vergelijken met een spouwmuur van een huis. Kou van buiten wordt geissoleerd door de luchtlaag in de spouw,en wordt niet zo vlug doorgegeven naar binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Aan de wijde kant want je handen moeten kunnen ventileren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet al te strak maar ook niet al te los zodat er juist weer lucht tussen komt,,, dus gewoon normaal lekker warm doen want als je hem te strak doet klem je, je aders af.

dat is gevaarlijk en als je, je aders afklemt stroomt er geen bloedt meer doorheen waardoor je het koud krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aders afklemmen door handschoenen.. dan moeten ze wel errug strak zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van je constitutie af.
Aan de wijde kant,zodat je vingers een beetje kunnen bewegen,vergelijk het met schoenen ,als het erg koud is en je hebt strakke schoenen aan ,zul je eerder last hebben van koude voeten dan wanneer je op klompen loopt,waar je voeten en tenen ook meer mogelijkheid hebben om te bewegen,en zo minder snel koude voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt warme handen wilt neem dan wanten, dan blijven je vingers bij elkaar, er zit lucht tussen en daardoor houd je warme handen.

OK het ziet er niet uit maar ik verkies dan toch warme handen!
Bronnen: