hoe oud moet je zijn om zonder toestemming een piercing te zetten?

Ik zou heel graag een piercing willen maar van mijn ouders mag ik hem eigenlijk niet en ik vroeg me af hoe oud je moet zijn om zonder toestemming eenpiercing te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
32.4K

Antwoorden (3)

16 jaar. Voor een piercing in geslschtsdelen etc. 18 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal 16 moeten zijn voor de meeste piercings

Ik ben nog geen 18 en wil een piercing, mag dat?
In de wet is vastgelegd dat:
• Onder de 12 jaar alleen in de oorlel een piercing
mag worden gezet.
• Tussen de 12 en 16 jaar alleen gepierced mag
worden als één van de ouders (of een wettige
vertegenwoordiger) meekomt.
• Tussen de 12 en 16 jaar geen genitale piercing
(piercing in je geslachtsdelen) mag worden gezet en
bij meisjes ook geen tepelpiercings. In beide
gevallen ook niet als een van de ouders of (wettige
vertegenwoordigers) meekomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen alleen een piercing laten aanbrengen met toestemming van de ouders. Er mag geen genitale piercing worden aangebracht en bij meisjes mag geen tepelpiercing worden aangebracht. De ouders moeten aanwezig zijn bij het laten zetten van de tatoeage of piercing.

Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of zij een piercing laten aanbrengen.