Gaat een vrouw die een hoofddoek draagt ook naar de kapper?

En waar gaan ze naar ze dan de kapper? Aangezien in alle kapperszaken die ik ken gewoon mannen mogen komen. Laten ze ook een leuk model knippen (lijkt me niet nodig) of is het alleen lengte afknippen?
Ik bedacht deze vraag gisteren toen ik zelf bij de kapper zat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
9K

Het beste antwoord

Voor zover ik zelf weet (ik ken ze niet allemaal natuurlijk, maar wel wat), knippen, verven, krullen en verzorgen de dames voornamelijk elkaars of hun eigen haar. De meeste hebben prachtig lang, dik haar dat verder niet in een model geknipt hoeft te worden, maar dat wel uitstekend verzorgd wordt.
Wanneer je met vrouwen onderling bent of in hun eigen huis zonder dat er door voorbijgangers naar binnen kan worden gekeken, dragen ze overigens de hoofddoek vaak niet (die is primair voor buitenshuis en in openbare ruimtes). Ik heb er zelf ook wel eens een vriendin het haar een paar keer geverfd en zelfs gevlochten.
Daarnaast bestaat natuurlijk ook nog het fenomeen thuiskapper, maar de hoofddoekdraaagerster die ik persoonlijk ken, hebben het haar allemaal lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Sorry Marleen,maar ik heb een poosje in Turkije gewoond in een kleine stad en al mijn buurvrouwen in mijn blok droegen ook thuis altijd hun hoofddoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendinnen meestal ook ; is handiger. Anders blijf je aan de gang. Maar 's avonds heb ik ze vaak echt ook wel in huis gezien zonder hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Hoi Vics, van de vrouwen in mijn inburgeringsklas weet ik dat ze dat thuis laten doen. Er is een circuit van thuiskapers. Ook lang haar moet af en toe geknipt worden om het mooi te houden. Uit de verhalen die ik hoor leid ik af dat allochtonen net zo met hun uiterlijk bezig zijn als autochtonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk haast nog wel meer. Beduidend veel meer dan ik in elk geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best wel gevaarlijk hoor, dat ze nou je huis ook al komen kapen...brrr. ;-)
Tuurlijk gaan ze naar de kapper, maar in dit geval thuis of familie doet het. Want niet iedereen mag dit doen dus helpen ze elkaar.

Je zal versteld staan wat een mooie haren deze mensen hebben, een nog een model ook hoor. Ze willen er voor hun man ook mooi uitzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn kappers genoeg die uit de cultuur van deze mesnen vandaan komen.
En als je bij ze thuis bent hebben ze hun hoofddoek niet om.
Ze gaan dus naar een kapper waar ze vrij hun hoofddoek af kunnen doen. Een kapper waar dus geen mannen komen