Ik heb een goudkleurige ketting waar de aanduiding "18 KRGP" op staat, wat houdt dit in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
13.7K
burgos
12 jaar geleden
Denk toch dat het nep is,
vette pech.

Het beste antwoord

Dat betekent

18 karaat goud, gold plated.

Dat betekent dat het 18 karaats goud door
een roltechniek op een basismateriaal is aangebracht.
Dus het buitenste laagje is een laagje 18 karaats goud.

Daarmee weet je nog niet wat de binnenkant van
het materiaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt eraan hoe oud ketting is. KRGP kan verwijzen naar Kalgoorlie Region Gold mining Property, gebied in dat rond 1900 bekend stond om goudmijnen. Echter kan iedereen er KRGP op hebben gezet dus kan ik dit niet met 100 % zekerheid zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18KRPG staat voor 18 Karat Ring Plated Gold.
Hoop dat dit duide;ijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18 krgp staat voor
•18 karaat gold plated

zie hieronder

Niet edelmetalen voorwerpen of voorwerpen die niet voldoen aan de wettelijke gehaltes mogen niet worden beschreven met termen als:

•18 karaat gold plated;
•gold plated met 18 karaat goud,
•14 K gold filled of 585 GF;
•14 karaat doublé;
•verguld 22 karaat;
•goud op staal en dergelijke woordcombinaties. De term “goud op staal” is alleen toegestaan als het goud een onderdeel van het stalen voorwerp vormt;
•aanduidingen als 40% goud of 50% zilver e.d.

De term “plaatgoud op zilver” is niet toegestaan voor voorwerpen van doublé/verguld zilver etc, waarvan dus alleen het zilver een voldoende gehalte heeft en door de waarborginstelling van een keurmerk is voorzien. Dit verbod geldt ook voor andere combinaties van edelmetalen.