Hoe kun je zwarte handschoenen "pimpen" (lees: herkenbaar maken)?

Hier liggen regelmatig 4 paar zwarte handschoenen te drogen in de hal. Er is merk en maatverschil maar dat zwarte overheerst en het is altijd een heel gepuzzel om weer een paar bij elkaar te zoeken.

Hoe kan ik die wat "versieren" zonder de kwaliteit aan te tasten zodat iedereen die met haast vertrekt wel zijn eigen handschoenen pakt?

12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Borduur op elke handschoen in een felle kleur de eerste letter van de naam van wie de handschoen is. Zo zie je meteen van wie hij is, en hoef je ook niet te zoeken.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Summo
12 jaar geleden
geen slecht idee, ik hoopte er alleen zonder naald en draad gedoe van af te komen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe er dan een verschillende kleur sticker op die je overal kunt kopen, als je niet wilt borduren!
Summo
12 jaar geleden
gaat dat er dan niet af? o misschien zo'n opstrijkding.....
Summo
12 jaar geleden
ik ga toch maar aan de borduur denk ik.....
dank

Andere antwoorden (6)

naai op ieder paar handschoenen een andere kleur knoop, dat hoeft maar een klein knoopje te zijn, kan desnoods ook aan de binnenkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik dit aan de binnenkant doen, door bij elk paar de beginletter van de naam met een niet uitwasbare stift te schrijven.
Snel gedaan, als het na een hele tijd iets vervaagd, even met de stift er over heen en het is weer opgelost.
Doe dit wel op een vaste plaats, anders wordt het nog zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Summo
12 jaar geleden
helaas, binnenkant ook zwart en labels er al uit geknipt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zonder naald en draad wil doen, neem dan een klein wit lapje en strijkvaseline.
Dit aan de binnenkant vast strijken en dan de niet uitwasbare stift erop.
Ook kan iedereen zijn handschoenen in een jaszak of in een mouw stoppen.
Wie dit niet doet, moet zelf zoeken, daarmee leert iemand het snelste dat hij/zij zijn handschoenen opruimt.
Een bloem erop spelden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem doet zich ook vaak voor met sokken. Daarover weet ik dat veel mensen dit probleem oplossen om ieder persoon een andere kleur te geven en in elke sok (in dit geval dus handschoen) een kleine streepje te borduren met het kleur garen die aan degene is toegewezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit advies heeft niets met pimpen te maken, wel met praktisch handelen.

Als je gekleurde wasknijpers op de betreffende plek neerlegt, kan ieder met zijn eigen kleur wasknijper de handschoenen aan elkaar vastzetten. Dan zitten ze bij elkaar, en zijn ze ook gemerkt.

Hetzelfde kan je overigens ook doen met sokken in de was overigens, daar zijn speciale kleine wasknijpertjes voor te koop die geen metalen veer hebben (de metalen veer zou natuurlijk gaan roesten).
12 jaar geleden
Ken je goedgemerkt ? daar kan je instrijkbare figuurtjes kopen en zelfs kiezen welk ! zo kan je de handschoenen uit elkaar kennen