hoe krijg je een rits goed, die vast blijft zitten??

Ik heb een strapless jurk gekocht, maar de rits gaat gewoon dicht maar de laatste 20 centimeter gaat hij absoluut niet dicht,
niet tijdens het passen, maar ook gewoon niet,
het is een rits die aan de zijkant zit,. en ik durf niet te hard te trekken. anders is de rits direct stuk.

Toegevoegd na 5 minuten:
de jurk is wel nieuw de rits dus ook, en de tandjes ook,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

De rits even insmeren met kaarsvet. Niet met een ander vet, want kaarsvet geeft namelijk geen vlekken in de stof. En inderdaad controleren of er tandjes gebroken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel voor de goeie tip

Andere antwoorden (3)

Als je de stukken stof naar elkaar toe trekt, zodat er geen spanning meer op de rits staat, dan glijdt de rist gewoon dicht. Gebeurd dat niet, dan is de rits kapot en zal je hem moeten (laten) vervangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controleer even of alle "tandjes" nog heel zijn. Een enkel kapot tandje kan al problemen geven met het dichtritsen.

Ook kan er een etiketje tussen de rits raken, maar dat heb je vast al wel bekeken.
bamibal
12 jaar geleden
Kijk naar de ' tandjes' van de rits, het kan goed zijn dat er daar één of meerdere van verbogen is. Is het een plastic rits is er niet veel aan te doen, bij een metalen rits kan je soms de tandjes wel wat verbuigen.
Maar meestal betekent het,.een nieuwe rits in zetten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als het een nieuwe jurk is, dan even terug naar de winkel, want zo snel hoort een rits niet stuk te gaan. Hoop dat je het bonnetje nog hebt.