Hoe worden uggs gemaakt?

De echte ugg australia schoenen. Hoe zit dat met die schapen en hoe worden die ongeveer behandelt? Is het een beetje diervriendelijk of echt helemaal niet? Wordt er alleen wol gebruikt of ook echt huid?

Toegevoegd na 7 uur:
Rieneke, nep uggs schijnen gemaakt te worden van levend gevilde wasbeerhondjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.1K
Rieneke1
12 jaar geleden
ik neem aan dat er ook wel synthetisch nep-uggs te koop zijn?
anders zou ik het hele idee van uggs liever vergeten.
er zijn zat mooie laarzen te koop waar geen dierenleed aan kleeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is in ieder geval ontworpen door iemand die slechtziend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn de meningen over verdeeld platje, dat was mijn vraag niet.

Het beste antwoord

de schapenhuid wordt gebruikt.
in australie staan ze er niet om bekend diervriendelijk om te gaan met schapen.
denk alleen al aan het afschuwelijke "mulesing" waarbij de halve kont van het schaap wordt afgeknipt.
verder zijn de transporten per schip berucht om de afschuwelijke omstandigheden.
ik zou lekker synthetische nep-uggs kopen.

Toegevoegd na 1 uur:
let op: kan als schokkend worden ervaren.
http://www.nieuwslog.nl/2010/11/27/video-uggs-mulesing-en-het-dieenleed/
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Deze schoenen worden gemaakt van schapenhuid (sheepskin). De produktie staat beschreven op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ugg_boots

Het bedrijf wat Uggs maakt (Deckers Outdoor Corporation) kent een gedragscode. Die is te lezen via een link in op de Uggs-website (zie bron):

http://www.deckers.com/our-company/csr-esc-guidelines.php