Ik heb een winterjack met een plastic ritssluiting, maar die gaat heel stroef> Hoe kan je die smeren met iets zodat hij makkelijker rits??? BVD

Toegevoegd na 2 minuten:
Met zeep heb ik het al geprobeerd ook met vet, maar hewt helpt niet DUS??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
23.5K

Het beste antwoord

babypoeder er tussen strooien of talkpoeder.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon zo laten in de loop van de tijd zal het vast beter gaan. Ik heb ook zo'n jas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem heel vaak op en neer doet zal het wel beter gaan.
Bij sloten (ijzer) heb je van dat poeder wat je erin kunt spuiten, maar weet niet of dat met plastic werkt, en of het uit je kleren gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"DE" klassieke methode (voor ritsen aan je tent) is kaarsvet. Een kaars langs beide zijden van de rits halen. Ook kun je bv een "siliconenspray" gebruiken. Die kun je dan bv in de deksel spuiten en met een penseeltje aanbrengen op de rits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vond ik een zeer goede tip, das het antwoord wat ik ook wou geven. 
adriana
12 jaar geleden
Ja , kaarsenvet is de oplossing voor dit probleem.
Gewoon een beetje smeerboter{voor brood} tussen je vingers doen en dan over de rits smeren {heel dun} en hij ritst weer perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hiervoor een schoenen spuitbus gebruiken voor gewaxed leer.