ik ben 12 jaar en draag een bh alleen het zit niet lekker ik zit er de heletijd aan te trekken omdat het omhoog gaat went het vanzelf of niet??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook gehad en je kunt je schouder bandjes verstellen en je borsten groeien nog dus het gaat volgensmij vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een verkeerde maat bh aan.
Een goede bh zal niet trekken of schuiven.
Je kan je gewoon laten op meten bij een lingerie winkel en dan gewoon proberen totdat je een lekker zittende hebt

Het beste antwoord

Ja, het went! Ik ben ook nog jong en ik weet dat het na een tijdje zelfs fijn zat!Dat duurde ook wel eventjes!
Hier wat tips:

~Ga naar een professionele zaak waar ze gespecialiseerd zijn in lingerie! Ik weet toevallig dat ze bij de Livera speciale bh's hebben van het merk Boobs & Bloomers voor meisjes als jij!

~Als het echt blijft irriteren zou ik gewoon even wachten tot je denkt dat je echt klaar bent voor bh's

~Je kan de bandjes ook verstellen

~In lingerie-zaken kan je laten na kijken of je de goed bh maat hebt, misschien is het namelijk wel heb probleem dat je de verkeerd maat hebt!

Veel succes, meiss
Kusz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedank!!
xx

Andere antwoorden (6)

Het zou inderdaad kunnen zijn dat je gewoon moet wennen. Maar misschien heb je een verkeerde maat BH gekocht, je zou naar bijvoorbeeld de hunkermuller kunnen gaan voor advies op maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zéker zolang je borsten nog groeien, heb je echt even advies nodig om de juiste maat te vinden!!! +je
Misschien zijn je schouderbandjes te kort dus deze kun je wat losser maken,maar het kan ook wennen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zit je BH te strak. Aan de bandjes zitten van die plastic schuifjes waarmee je de bandjes langer of korter kan maken. Schuif die wat naar boven, dus richting je schouder, en dan zijn de bandjes wat langer en zit je BH wat losser.

Maar een BH moet ook niet te los zitten, dan geeft 'ie niet genoeg steun. Dus het is even een kwestie van uitproberen als je hem aan hebt.

Je borsten groeien nog volop, op jouw leeftijd, dus je zal waarschijnlijk regelmatig een nieuw BH moeten kopen, met misschien een andere cupmaat (A,B,C,D, enz.) en een andere maat rondom (70, 75, 80, 85 enz.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op wiens advies heb je die bh gekocht? of heb je er een gekocht omdat al je vriendinnen er ook een hebben?
ik zou het er eens met een deskundige over hebben dat kan zijn je huisarts of een goede lingeriewinkel.
als je hem gekocht hebt bij een lingeriewinkel neem ik aan dat er goed gekeken is naar de lengte van de bandjes de juiste maat en cub.
als je nog niet echt een bh nodig hebt zou ik er ook geen dragen want dat kan alleen maar tot irritatie leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huisarts?? Het dragen van een BH is geen kwestie die je voorlegt aan een huisarts. Je bent niet ziek als je BH niet goed zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lavender +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lavender +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een huisarts zal niet snel een vraag krijgen die hij nooit gehoord heeft, dit zal er zo een zijn, ze hoort thuis bij een goede lingeriewinkel
het is waarschijnlijk niet de goede maat of de bandjes zijn niet goed afgesteld. Je kan voor een goede BH het beste gaan naar een BH zaak die kunnen goed zien als de BH goed voor jou is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het went, je kunt er een hoop aan verbeteren door een goed passende beha te kopen en die goed op maat af te stellen EN het blijven ondingen.l All of the above.

Een passende beha is vermoedelijk de beste oplossing. Meet je onderwijdte, je borstwijdte en bereken je cupmaat, en koop een goede beha (passen !!!!). Laat de schouderbandjes voor je op lengte stellen, en zolang je nog geen dubbele D-cup hebt, hoef je eigenlijk niet te voelen dat je hem draagt.