Hoe verwijder ik (olijf-)olievlekken uit m'n kleding?

Direct nadat ik het zag heb ik met koud water gedept en een paar uur later heb ik het shirt in de wasmachine gegooid. Shirt is nu droog; oliespatten zitten er nog in.

Toegevoegd na 21 minuten:
Middeltjes als Ossegal etc helpen overigens niet; heb ik al eens bij een ander kledingstuk geprobeerd.

Heb ik het verk**** door m'n shirt te wassen? Ik wilde de olie niet nog langer laten intrekken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
16.1K

Het beste antwoord

Je kan het besprayen met Dasty (Wibra 1,99 euro) of een blokje Ossengalzeep in de wasmachine doen.

http://www.yunomi.nl/artikel/olijfolie-in-kleding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat moet ik eigenlijk doen met dat Dasty? Opspuiten, in laten trekken maar dan? De wasmachine in? Met standaard wasmiddel of iets anders? Of alleen op laten drogen? Of droog-deppen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit twee keer geprobeerd: 1 x op een relatief nieuwe plek (wel al gewassen in de wasmachine); resultaat: vlek eruit. En 1 x op een oudere vlek (en al meerdere malen gewassen in de wasmachine); resultaat: none. Helaas.
Maar verder lijkt dat Dasty wel goed te werken. Misschien werkt 't het zelfde als gewoon afwasmiddel, misschien vinden we dat nog eens uit...

Andere antwoorden (6)

Bij olievlekken op uw kleding, doet doodgewoon afwasmiddel wonderen! Smeer wat afwasmiddel op de vlek, laat dit eventjes inwerken, en stop het kledingstuk vervolgens in de wasmachine! Werkt altijd.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen proberen je shirt in een bak met afwasmiddel te leggen maar omdat het al gewassen is weet ik niet of het helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je? Laten weken ofzo?
vetvlekken krijg je niet met koud water weg, jammer dat je het al in de wasmachine hebt gehad, nu krijg je het niet meer schoon, je had beter eerst een flesje hg eerste hulp bij vlekken of beckmann vlekkentovenaar kunnen kopen en de vlekken daarmee behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kwestie van blinde paniek...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja iedereen maakt fouten, jammer maar het is niet anders...
je zou er ook nog talkpoeder op kunnen strooien, en dit een dagje laten zitten, en dan opnieuw even wassen,
talkpoeder absorbeert nl vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met zuiveringszout (wat je in de keuken gebruikt)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doe ik ermee? Wrijven?
j5m
12 jaar geleden
Nee nu kan je het er alleen nog maar mee wassen.
Toen het pas was gebeurt had je het erop kunnen strooien dan was de olie erin getrokken.
Maar die wasbeurt kun je nog proberen.
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zuiveringszout is iets anders dan keukenzout...
j5m
12 jaar geleden
Maar ik bedoel ook daadwerkelijk zuiveringszout wat je in de keuken gebruikt.
vetvlekken verwijder je met "Sassi" is op basis van perchloorethyleen en amylacetaat, eerst even testen op een onzichtbaar plekje voor de kleur, daarna in de wasmachine.

Toegevoegd na 2 minuten:
Doe ik meestal als het gewassen is met de gewone middeltjes en het is nog niet weg, daarna zeker nog is wassen en niet teveel wrijven op je stof want dan krijg je een andere vlek. Beter is deppen.