Mijn haar wordt heel snel vet, hoe komt dat en wat doe ik ertegen?

Ik was elke twee dagen met babyshampoo. Lang haar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(eerst ook andere shampoo gebruikt)

Antwoorden (7)

Vet haar ontstaat als je hoofdhuid teveel talg afscheidt.
Probeer zoveel mogelijk je hoofdhuid te ontzien, dus: niet teveel kammen, borstelen, föhnen. Als je conditioners gebruikt, breng die dan alleen op de haren zelf aan, niet op je hoofdhuid.
Babyshampoo is goed, het is een milde shampoo. Maar een speciale shampoo voor (of tegen) vet haar zou je ook kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Au, spijt als haren op mijn hoofd
Ik heb weleens gehoord dat babyshampoo helemaal niet zo goed is om babyshampoo te gebruiken als je vet haar hebt. Babyshampoo is namelijk zo mild dat het niet voldoende je haar ontvet. Je hebt tegenwoordig zoveel shampoo's speciaal voor vet haar. Waarom probeer je die niet (evt. verschillende merken)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral je haar niet te vaak wassen. Je moet even doorbijten, want je hebt het idee dat je met vreselijk vies haar loopt. Probeer het wassen met een dag uit te stellen en was het met een gewone milde shampoo. Op den duur is je haar er aan gewend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het komt ,ach de leeftijd :).hormonen ,voeding . Maar hoe los je het op ?! Nee hoe ga je ermee om . Niet heet douchen ,koel na spoelen , ja wat al gezegd zo zacht is baby shampoo niet . Baby shampoo is niet reinigend genoeg (is gemaakt ja vr baby's zonder talg ,(vet) afzetting . En ja jij zweet en hebt overvloedig talg . Dus een goede zachte anti vet haar shampoo, wel gewoon wassen als het vet is , maar nogmaals koel water ,zachtjes masseren (anders activeer je de talgklieren) het niet wassen is een fabeltje ,het gaat jeuken , irriteren, stinken ,en is een voedings bodem voor micro organismen , wat weer activeert. Gezond eten ,buiten lucht ,goed uit sporten ,en dan gewoon wassen . Gebruik geen wax , crème alleen in de punten . Succes . Ps het gaat echt over .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, wat ik ooit van mijn kapper heb geleerd en nog steeds werkt: je BEGINT met conditioner onder in je haar te doen. Vanaf dat het hangt, je staart zeg maar. Dit laat je intrekken en ondertussen was je je lichaam. Dan doe je de shampoo over het haar met de ingetrokken conditioner en 'was' je de conditioner er samen met het echte vuil uit. Ze word je het haar bovenin net vet maar onderin wel verzorgd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer niet teveel met je handen in je haar te zitten. Vaak wordt daar je haar ook erg vet door.

Toegevoegd na 40 seconden:
het hoeft niet per se bij jou daardoor te komen, maar het is een mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees blij met 2 dagen. Bij mij word mijn haar al vet als ik het 1 dag niet was.