Hoe hou je je gezicht het gezondst/schoonst?

Ik gebruik eigenlijk nooit dagcreme en nachtcreme en ik doe ook nooit een gezichtsmaskertje.

's Ochtends was ik mijn gezicht met water en 's avonds haal ik het weinige make-up wat ik gebruik (oogpotlood en heel soms wat oogschaduw en mascara) er netjes af met een reinigingsdoekje en was ik mijn gezicht wederom met water.

Echt iedereen om me heen gebruikt allemaal van die smeerseltjes, omdat ze zeggen dat het goed is voor de huid. Persoonlijk leek mij dat een beetje onzin, maar aangezien iedereen er zo enthousiast mee bezig is (dagcreme, nachtcreme, maskertjes dus) begin ik te twijfelen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Hoi! Tot ongeveer je twintigste is het niet perse nodig om een dag- of nachtcreme te gebruiken, maar het mag natuurlijk wel. Na die leeftijd begint je huid aan het verouderingsproces, dus daarom is het aan te raden na die leeftijd.
Wat wel erg belangrijk is, ongeacht je leeftijd, is je huid te reinigen! Er hoopt zich gedurende de dag talg en ander vuil op in je poriën, wat er savonds weer af moet. Als je het er niet af haalt, kun je last krijgen van een onzuivere, doffe huid. Je moet het zien als het doen van de afwas: dat doe je ook niet alleen met water, omdat anders alles op de borden blijft plakken. Je kunt je vast voorstellen dat dat kliederig gaat worden. Door te reinigen verwijder je ook dode huidcellen en smog (en rook, als je rookt). Die blijven namelijk aan je talg 'plakken', als je niet je huid schoonmaakt. Dit moet je dan sochtends en savonds gaan doen, omdat je huid snachts afvalstoffen produceert.
Wat je als aanvulling kunt gebruiken op je verzorgingsritueel, zijn scrubs en maskers. Dit zou je 2x per week kunnen doen, tenzij je een probleem wilt verhelpen (vochtarm, erg onzuiver), dan 3x. Kies de producten die passen bij de behoeft van je huid; groffe of fijne korrel voor de scrub, bij een stevige of dunne huid. En qua maskers: vochtverzorgend, Zuiverend, anti-age, tegen hyperpigmentatie, comfort, of relaxend. Zoveel keus!
Ik hoop dat je er iets mee kunt. Doei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scrubben is 1 keer per week voldoende, de fijne korrel voor het gezicht, de grove korrel voor het lichaam, ook bij een onzuivere huid niet meer dan 1 keer per week scrubben, omdat dat de talgproductie stimuleert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede aanvulling crea! Dankjewel!

Andere antwoorden (3)

Buiten alle smeerseltjes die je op je huid kunt smeren (waarvan ik me afvraag of ze wel doen wat ze beloven te doen) zijn er nog andere dingen die je kunt doen om je gezicht gezond te houden.
Namelijk: gezond eten (voldoende fruit en groenten en voeding waar vit. E in zit), goed water drinken, matig zijn met alcohol, niet roken, oppassen met teveel zon en zorgen dat je voldoende slaap krijgt. Kijk, als al (die dure) smeerseltjes echt zouden werken, dan zouden de mensen de deur niet platlopen bij de plastisch chirurg. Zelfs de rijkste sterren, die toch geld hebben voor de meest dure crèmes, brengen regelmatig een bezoekje aan de plastisch chirurg voor een facelift of de zoveelste botox behandeling. En je gezicht schoon houden doe je simpelweg door er gewoon niet zoveel "troep"op te smeren. Wat je er niet op smeert, hoef je er ook niet af te halen. Net als de Slankie reclame, ha ha, wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af. Maar ik snap dat dat misschien lastig is, want het oog wil ook wat. Maar goed, jij gebruikt alleen wat oogpotlood en mascara, geen plamuur of zo, dus dat zal ook wel meevallen. De moraal van dit verhaal: zoek het niet in de smeerseltjes, maar in je manier van leven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel degelijk belangrijk om je huis goed schoon te houden en te verzorgen. Ik raad je een dagcrème met een SPF erin. De zon is ALTIJD schadelijk voor je huis ook al loop je in de winter gewoon in de zon. De zon veroudert je huid ook en daarom is een goede verzorging ERG belangrijk. Ik gebruik voor mijn make-up een speciale oog make-up reiniger omdat je ogen teer zijn en de huid daaromheen ook. Daarna gebruik ik een cleansingmilk en daarna een tonic. Als laatst gebruik ik een face wash meestal eentje van the bodyshop. Daarna smeer ik mijn gezicht in met een moisturizing creme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je acne te verminderen moet je verschillende stappen volgen:

1. Eet gezond. Veel suikers en vet zijn slecht voor de huid; dus neem ook minder chocola aangezien daar veel suikers en vet in zit. Als je af en toe dan een stukje neemt, neem dan pure chocola van 72% of hoger: dit heeft een hoger cacaogehalte en dus minder vet en suikers.

2. Reinigen. Dit is de allerbelangrijkste stap: reinig je gezicht 2x per dag, niet meer en niet minder. Dit is het beste te doen met een goede reiniging van bijvoorbeeld Cenzaa. Cenzaa heeft verschillende reinigingen die je kan afstemmen op jouw huid en die gebaseerd zijn op natuurlijke stoffen.
Gebruik geen reinigingen met paraffinum want dat verstopt je huid. Goedkope reinigingen bevatten vaak deze stof. Gebruik ook geen doekjes. Met behulp van reiniging was je de bacteriën en vuiltjes van je gezicht door het af te spoelen met water. Reinigingsdoekjes doen dus of niets of ze doden de bacteriën aangezien reinigingsdoekjes gebruikt moeten worden zonder het af te spoelen met water. Reinigingsproducten die de bacteriën doden zijn erg slecht voor de huid dus gebruik alleen reiniging die je moet afspoelen met water.

3. Ga naar de schoonheidsspecialiste. Kies een goede schoonheidsspecialiste waar je af en toe heen gaat om een huidbehandeling te doen. Zorg wel dat je een goede hebt die de juiste producten gebruikt. Overleg met de schoonheidsspecialiste hoe vaak je er naartoe moet want dit is afhankelijk van jouw huid. Als je geen erge acne of andere huidproblemen heeft dan is dit niet nodig.

4. Gebruik de juiste producten. Het ligt aan je huid wat voor producten het beste zijn. Heb je een droge huid zorg dan dat je ook een hydraterend middel hebt. Voor een vette huid heb je een product nodig dat de talgproductie verminderd. Er zijn ook huidverdunnende middelen voor degenen met een dikke huid. Zoals altijd: ga voor de natuurlijke producten. Die zijn vaak duurder maar ze werken veel beter en je doet er veel langer mee (goedkoop is duurkoop): vaak een paar maanden. Cenzaa heeft hele fijne producten. Ik heb er zelf ervaring mee en mijn huid is een stuk verbeterd.

Toegevoegd na 1 week:
Ik had dit antwoord ook gegeven op een vraag van iemand die acne wilde verminderen. Ik had mijn antwoord dus gekopieerd. Zo'n beetje alle stappen gelden voor het krijgen van een gezonde huid maar als je geen acne of vette huid hebt dan hoef je niet zo erg te letten op je voeding. Ook de schoonheidsspecialiste is niet zo nodig.