Heb ik fatorexia?

Hallo, ik ben Denise en ik ben zeventien jaar. Ik ben best lang ( 1.81) en heb kledingmaat 42/44 en heel soms 46 als ik een strakkere broek aan doe bijvoorbeeld. Dat vind ik gewoon fijner zitten;) ik ben mijn hele leven al wat voller geweest. ik hoor wel eens van 'onaardige' mensen dat ik dik ben. Anderen zeggen weer dat ik helemaal niet dik ben maar 'normaal' of 'ietsje voller, maar niet dik'. Als ik in de spiegel kijk dan weet dat ik dat ik dat ik geen maatje 34 ben, maar ik vind mezelf niet echt heel dik. Misschien wel een beetje maar ik denk dat ik niet gevaarlijk dik ben. Nou had ik gehoord van de ziekte fatorexia. dat je denkt dat je dunner bent dan dat je werkelijk bent. wat denkt u, zou ik dat hebben denkt u?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Welnee joh, je hebt gewoon een gezond lijf.
Het lijkt soms wel of iedereen steeds verder doorslaat als het op gewicht en voeding aankomt. De ongevraagde adviezen en meningen, ongefundeerde diagnosen en brutale vragen slaan iedereen regelmatig om de oren.
We zijn -goddank- niet allemaal broodmager, en we hoeven ook niet allemaal een stempel.

Ter info: weet jij wat de gemiddelde kledingmaat van de Nederlandse vrouw is?
Juist, maat 42. En met jouw lengte red je het trouwens vaak sowieso niet met een maatje 38 of 40, dan kom je gewoon een stukje stof tekort.

Laat je niet gek maken door ongevraagde meningen, geniet gewoon van je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist +

Andere antwoorden (4)

Nee. Ik denk dat de mensen die zulke opmerkingen maakten gewoon geen idee hebben wat dik is en wat gewoon gezond mollig is. Het 'perfecte beeld' is mooi slank, dus eigenlijk zegt het meer over hen dan over jou zelf. Als ik de maten en je lengte vergelijk is er niet zoveel aan de hand, waarschijnlijk groei je ook nog wel wat en komt het helemaal in evenwicht dan.
Geniet ervan :)

Toegevoegd na 3 minuten:
'mooi slank' is trouwens raar om te zeggen. ben zelf 1.72 en zo'n 55 kilo, en dat is niet altijd even mooi ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maat 42/44 bij jouw lengte is heel normaal. We kunnen natuurlijk niet zien hoe jouw gewicht verdeeld is.
Het lijkt me in ieder geval geen "Fatorexia". Vaak is het andersom: mensen (vooral vrouwen) denken dat ze dikker zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Wees blij dat je niet zo'n ingewikkelde verhouding met je gewicht hebt en dat je elke calorie telt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je een gewoon en normaal leven hebt. Tegenwoordig zie je veel mensen zulke opmerkingen maken maar die mensen hebben geen gelukkig leven. Dat is geen fatorexia en geen enig probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat de gemiddelde vrouwenmaat, (damesmaat dus geen tienermaat) tegenwoordig 40/42 is. De gemiddelde vrouw is qua lengte ook wat korter dan jou, gemiddeld 1.70/1.72 dus ik denk dat iemand die bijna 10 centimeter langer is dan de gemiddelde vrouw met maat 42/44 gewoon gemiddeld moet zijn.

Zolang ze zichzelf niet te dik vinden hoeven ze niet te gaan lijnen. Dus mensen met obesitas blijven hun formaat maar ontkennen om maar niet op dieet te hoeven. En dat hebben ze een naampje gegeven, fatorexia dus. Maar het is natuurlijk gewoon een verzonnen ziekte , want het bestaat helemaal niet.

Dus ik denk, sterker nog ik weet wel zeker dat jij je niet zo druk moet maken over wat anderen zeggen. Want je hebt geen fatorexia.