Is het normaal dat ik na het kleuren bij de kapper last heb van jeuk op mijn hoofdhuid en in mijn oren?

Er is naast de verf shampoo en ook conditioner gebruikt?
Volgens mij komt de jeuk van de verf, kan ik daar iets tegen doen? Welke kappers gebruiken natuurlijke haarverf?

Toegevoegd na 7 minuten:
en heb ook een dikke pijnlijke keel, pijnlijk gehemelte, is dit ook allergie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.9K

Antwoorden (2)

De volgende keer aan de kapper melden dat je daar last van hebt gehad, dan heeft hij/zij vast wel een alternatief, meld dit als je een afspraak maakt, heeft de kapper geen alternatief dan kun je naar een andere kapper gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is zeker niet normaal. Dit klinkt als een heftige allergische reactie op de haarverf.
Ik weet niet in welke kleur je je haar hebt geverfd, maar natuurlijke henna geeft gewoonlijk geen allergische reacties.
Henne is bruin-rood van kleur. Om het zwart te maken wordt er een donkere stof aan toegevoegd.
Als dat is van de indigoplant zal er geen allergie optreden, maar vaak wordt er de chemische stof paraphenylenediamine (PPD) toegevoegd, om de henna of haarverf donkerder te maken.
En daar kan je reactie vandaan komen.

Je hoeft er geen allergie van te krijgen, maar het kan zich ook pas later ontwikkelen in de vorm van eczeem.

Meld het aan je kapper, vraag wat de samenstelling is van de haarverf die ze bij jou hebben gebruikt.

En bij een volgende keer: let goed op dat ze geen verf meer grebruiken met PPD erin, maar uitsluitend op basis van natuurlijke producten.
Want dit is wel heftig hoor!

Lees er verder alles over:

http://gezondheid-voeding.todio.nl/algemeen/haarverf-en-ppd-allergie-3438.html