Is de verfrissende tonic (cool splash) van de hema geschikt voor je gezicht? (zie foto)

Toegevoegd na 14 minuten:
Heb een heel klein beetje op m'n gezicht gedept en het brandt heel erg! Als dat betekent dat het 'werkt' ofzo, vind ik dat branderige gevoel verder niet zo'n probleem, heb het ervoor over..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Er staat bij voor de jonge, onzuivere huid. dit product is dus voornamelijk gericht op huiden met veel onzuiverheden zoals puistjes en meeeters. mocht jij meer last hebben van een droge huid dan raad ik je aan om dit product niet meer te gebruiken, dit product ontneemt het overtollig talg uit je huid wat je bij een drogere huid juist moet stimuleren om aan te maken (andere producten) Overweeg voor jezelf of je dit echt 'nodig' hebt en het door zult gebruiken, een branderig gevoel is meestal niet de bedoeling van een tonic hooguit een lichte prikkeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lotion hoort inderdaad niet te branden, is dit wel het geval, dan is deze niet geschikt voor jouw huid, weggeven of weggooien dus. +

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat het geen kwaad kan, zolang het niet in je ogen/mond komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want het reinigt de huid en verwijdert overtollig talg. En er wordt veel talg geproduceerd op je gezichtshuid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie als ingrediënt een paar maal staan: Castor oil.

Over deze 'wonder(Rinicus)olie' lopen de meningen nogal uiteen, en ook over de manier waarop het gewonnen cq verwerkt wordt.

Voor de rest weet ik zo niet uit mijn hoofd wat de rest van de INCI betekent, en ik zal ook niet zeggen dat het slecht is voor jouw gezicht, maar naar mijn mening hoeft in een verfrissende gezichtstonic niet zoveel ingrediënten te zitten.

Over Castor Oil/Rinicus olie kun je oa. hier je eigen mening vormen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderolie

http://www.anthemis.nl/aromabasis/ricinus.htm

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb zo even geen eigen recepten bij de hand, maar er staan genoeg recepten van facial toners/tonics op internet.

Oa. http://www.essentialoils.co.za/toners.htm