Weet iemand een goed scheerapparaat voor een negroïde huid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.3K

Het beste antwoord

Er is toch wel een verschil, maar dat zit em niet in de huidskleur maar het het type haar. Over het algemeen hebben negroide mannen sterk krullende (kroes) haren.
Wanneer een krullende haar erg kort wordt afgeschoren, kan de haar onder de huid groeien door de krul. Dan krijg je een ingegroeide haar (scheerbultje). Je moet de haren dus vooral niet te kort afscheren. Maar ook niet te lang, dan kunnen ze weer terug de huid ingroeien. Dus het beste is om elke dag te scheren maar niet supersuper glad (dus eigenlijk juist niet met een mesje, maar een niet te duur scheerapparaat zal waarschijnlijk juist beter zijn.)
Er bestaan ook wel scheerapparaten voor dit type haar, maar ik heb geen idee of die werken.

Google maar eens op: Pseudofolliculitis barbae.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat voor kleur huid je hebt maakt niks uit voor het scheerapparaat, dus je vraag is eigenlijk terug te voeren op: "Wat is een goed scheerapparaat?"

Die vraag heeft alleen wel een antwoord dat per persoon kan verschillen. Wat de een goed vindt, kan de ander vreselijk vinden en andersom. Wel zijn er een aantal merken die goed bekend staan en die (in principe, als we persoonlijke voorkeur even buiten beschouwing laten) goede producten hebben. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar een scheerapparaat van Philips of Braun.

Je hebt het specifiek over scheerapparaten en niet over scheermesjes, maar anders zou je ook eens naar Gillette moeten kijken. Gillette heeft een vrij beperkt aanbod van scheerapparaten (als ze het überhaupt hebben), maar een (zeer) groot aanbod van scheermesjes.

Al met al komt het erop neer dat een 'goed scheerapparaat' uiteindelijk echt een persoonlijke keus is, maar dat je wel een aantal merken hebt die goed bekend staan om hun kwaliteit.