kun je met 100% kokos olie geverfd haar beschermen als ik ga zwemmen straks ???!! (er zit dus chloor in en ik wil m'n haar kleur niet kwijt!!!) HELP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (2)

ik zeg: BADMUTS!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kokosolie is eigenlijk geen olie maar vet. Het zal er tijdens het zwemmen dan ook niet zo snel afgaan, behalve wanneer het water echt heel warm is. Mijn vriendin en haar kinderen hebben afro haar en smeren dat er ook altijd puur in. Het water zal gewoon op het haar blijven liggen. Je moet daarbij eigenlijk denken aan een eend die ook een soort vetsubstantie tussen zijn veren heeft zitten, en een vijver vol eenden geeft immers ook geen water waar een laag vet op drijft.

In eerste instantie kan dit dus jouw haarkleur wel beschermen. Alleen zal dit vet er toch ook weer uitgewassen moeten worden, en de aggressieve methodes die je hiervoor moet gebruiken, zoals een paar keer achter elkaar wassen, conditioner erin etc. zal niet veel verschil maken met wanneer je zonder kokosvet in je haar gaat zwemmen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel hiermee overigens wel de pure kokos 'olie' wat een vast vet is, dus niet wat gemend is met andere ingredienten en emulgators.