Groeit blond haar langzamer dan bruin, rood of zwart haar?

Het haar van de vriendinnen van mijn dochter groeit altijd harder dan haar haar. Zij is veruit de lichtste qua kleur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.9K

Antwoorden (7)

Dat heeft helemaal niets met de kleur te maken.
Wel kan het te maken hebben met hoe vaak men buiten is, wat men eet etc.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/22854-haargroei-versnellen-doe-je-haar-sneller-groeien.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is per persoon verschillend of je nou rood blond of zwart en grijs bent.Mijn haar groeit echt heel hard en van mijn zus helemaal niet die doet er een jaren over voordat het weer lang is,zonder dat ze naar de kapper gaat.Zal wel gynetisch zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat heeft niets met kleur te maken. Er kunnen drie fasen onderscheiden worden in de levenscyclus van een haar: 1. de anagene , 2. de katagene en 3. de telogene fase (schema in voorbereiding). Haren ontstaan van een primordium. Gedurende de anagene fase vindt een intensieve mitotische activiteit plaats die tot gevolg heeft een groei van het haar met ongeveer 0.4 mm per dag. De anagene fase duurt gemiddeld 3-5 jaar voor hoofdharen, maar slechts 1 tot 6 maanden voor wenkbrauwen en wimpers (zie fesem plaatjes van punten hierboven). 2. Het katageen stadium beslaat en korte overgangsperiode (2-3 weken voor hoofdhaar) waarin de groei stopt en de haarfollikel zich terugtrekt en contact met de hypoderm verliest. 3. Het haar valt gedurende de telogene fase. Na een periode van ongeveer 3 maanden start op deze plek in de hoofdhuid een nieuwe cyclus.
Plaatselijke of diffuse kaalheid van het hoofd komt voor bij bijna 50% van de wereldbevolking ouder dan veertig. Kaalheid kan verschillende oorzaken hebben. Er wordt aangenomen dat alopecia areata, die vaak leidt tot beperkte kale plekken, door een autoimmune ziekte wordt geinduceerd. Aan de andere kant ontstaat androgene alopecia als een respons op androgenen (mannelijke hormonen), waarbij de grootte van de haarfollikel geleidelijk afneemt de anagene periode korter wordt. Ondanks de suggestieve benaming "androgeen" kunnen zowel mannen als vrouwen aan androgene alopecia lijden. Het verschil in de uitwerking tussen de twee geslachten is dat bij vrouwen de manifestatie vaak beperkt blijft tot algemene uitdunning van de haardos, terwijl bij mannen nog vaak de haarlijn zich terugtrekt, vooral bij de kruin of de slapen, maar zelden bij het achterhoofd. Haar- en hoofdhuidbeschadiging kan ook een gevolg zijn van verkeerde wasgewoonten en gevoeligheid voor bepaalde detergenten en andere componenten in shampoos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat allemaal uit je blote hoofd,of is er wellicht een bron?
Nee hoor , dat is niet zo. Je haargroei is genetisch en hormonaal bepaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb het in al deze kleuren geverfT, en het bleef alleen maar uitvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij niet, ik heb blond haar en het groeit als kool. Ik laat het standaard iets korter knippen en lang groeien anders kan ik elke maand wel naar de kapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt helemaal niets uit. Misschien valt donkerder haar eerder op als het langer is. En in de zomer groeit het veel harder door de invloed van de zon. (gebeurt ook met je nagels). En het heeft er ook nog mee te maken wat je eet. sommige voedingsmiddelen bevorderen de haargroei. Vitamine B12 bijvoorbeeld.