ik ben 18 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, 4 maanden geleden bevallen en ben geen één kilo kwijt. heeft iemand edn goeie dieet voor mij :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Ja, er is voor jou een uitstekend dieet: tijd.
Misschien denk je dat je AL 4 maanden geleden bevallen bent maar dat zie je dan een beetje verkeerd, je bent PAS 4 maanden geleden bevallen.
Neem de tijd om te ontzwangeren, echt ontzwangeren duurt soms wel een jaar maar je kunt in ieder geval uitgaan van deze eenvoudige rekensom: 9 maanden op - 9 maanden af.
Ga niet diëten, dit is doorgaans niet gezond en kan je stofwisseling overhoop gooien waardoor je alleen maar gaat jojo-en.
Je kunt voor nu gewoon het beste gewoon gezond eten en eventueel je oude sport weer oppakken.
Informeer ook eens voor aangepaste programma's in de buurt, veel zwangerschapsgym-clubjes en zwangerschaps--yoga-scholen hebben ook een speciaal programma voor na de zwangerschap.
Doe het rustig aan, je zult zien dat het grotendeels vanzelf gaat en vergeet niet van die kleine te genieten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ geef het lichaam de tijd
Kimath
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een twijfelachtig antwoord. (niet mijn -)
18 kilo aangekomen tijdens een zwangerschap is teveel,
nog niks eraf is te weinig.
(als er geen medische reden is) Aan de andere kant helemaal gelijk dat ze beter niet kan gaan diëten, wel kan ze beter/gezonder/anders gaan eten en meer bewegen. (ja, ik weet dat tijd maken voor bewegen lastig is met een kleintje erbij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook beide keren ca. 30 kilo (!) aangekomen, alles is er weer afgegaan zonder ook maar 1 dieet te volgen, de gewichtstoename was bij mij voor 100% toe te schrijven aan veranderde hormonen. Bij kind 1 kon ik pas rond zijn 1e verjaardag weer mijn oude spijkerbroeken aan, maar ik heb er geen seconde aan getwijfeld dat mijn lijf zijn oude vorm weer terug zou vinden.

Andere antwoorden (5)

ga naar de huisarts en vraag hulp, een crashdieet werkt maar even, als je weer normaal gaat eten vliegen de kilo's er weer aan, bovendien heb je met die kleine je energie hard nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezond gaan, en blijven eten. Daarnaast zul je meer moeten gaan bewegen wil je lekker gaan afvallen. Ga 3x per week met een goede vriendin naar de sportschool en houd elkaar gemotiveerd.

Een crashdieet, zoals crea ook al aangeeft, kan op de korte termijn helpen maar zal zorgen voor een yoyo effect. Je zult flink afvallen maar als je dan weer normaal gaat eten flink aankomen dus zou ik zelf voor de eerste optie gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar een goede remedie en dat is opletten op wat je eet. Je bent wasrschijnlijk gewend geweest tijdens je zwangerschap meer te eten, gezien het aantal kilo's dat je aangekomen bent. Stop hiermee als je dat nog steeds gewend bent. Laat voorlopig alle ongezonde tussendoortjes staan. Stop met eten als je honger gestild is, niet pas als je vol zit. Ga lekker grote stukken wandelen met die kleine in de wagen. Dat kun je ook als je een mindere conditie hebt en je zult zien dat beweging wonderen doet. Over een maand of vier kun je die kleine voorop de fiets zetten. Je zult genieten van de reactie van je kindje en bovendien calorien verbranden. Dat in combinatie met een gezondere eetgewoonte levert jou straks een heerlijk voorjaar waarin je een stuk lekkerder in je vel zult zitten. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het ei dieet helpt echt zoek maar op of het hartstichtingsdieet is niet echt van de harstichting maar het het helpt wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon gezond blijven eten. En het allerbelangrijkste: sporten/bewegen!
Ook genoeg ontspannen, en zo min mogelijk stress, want dat zorgt er ook voor dat je dik wordt.
Daarmee bedoel ik ook rustig eten. Goed kauwen.
En 1 hap per keer.
Vraag je af: heb ik nog trek?
Zo niet, laat het staan..
Good luck!