laseren schijnt de oplossing te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouderdomsvlekken zijn kleine huidverkleuringen. Met de jaren raakt de melaninewerking van de huid verstoort. Hierdoor ontstaan kleine, bruine vlekjes: ouderdomsvlekjes. Ze komen vooral op het gezicht en de handen voor. Deze plaatsen worden ook het meest blootgesteld aan de zon. Deze vlekjes mag men wel niet verwarren met sproetjes of geboorteplekjes, die wel in de gaten moeten worden gehouden .
Als ze sterk groeien of van vorm veranderen moet je je huisrats raadplegen. Veranderende vlekken kunnen namelijk tot een kanker leiden.

Er is geen wondermiddel voor, je kunt ze eigenlijk slechts voorkomen, een crème met een hoge SPF factor werkt dus het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele voorbeelden van pigmentcrème zijn:

•Biodermal Pigment Crème
•Vichy Novadiol & Vichy NeOVADIOL
•L’Oreal Age Perfect
•RoC Soya Unify
•Olaz Definity

Tretinoïne is een crème of zalf op basis van vitamine A zuur die uitstekend werkt tegen pigmentvlekken. Dit medicijn wordt onder andere verkocht onder de naam Acid-A-Vit. Je kunt het op doktersrecept via een arts of specialist krijgen, maar je kunt tretinoïne ook online bestellen.

Een laserbehandeling is het meest effectief, maar ook veruit het duurst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er geen middeltje tegen is dat echt helpt. Je zou iets kunnen proberen wat de huid bleekt. Dan natuurlijk alleen die plekjes aantippen.

Maar niet zomaar iets er op smeren dan zou het middeltje wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal. Dus deskundig advies vragen.

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is een middeltje waar tegenwoordig nogal reclame voor wordt gemaakt.
Spottner-pen, is in ieder geval verkrijgbaar bij het Kruidvat. Is wel prijzig rond de € 30,00 dacht ik te hebben gezien.
12 jaar geleden
Vriendinnen van mij (en ik ook...) zweren bij bio-oil om je handen jong te houden : we gebruiken het allemaal, en zijn heel erg tevreden.